اقبال سبزواری‌ها به عضویت در کتابخانه‌ها افزایش یافته است

سبزوار- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی در رده‌های مختلف سنی موجب شده است تا عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان روند افزایشی به خود بگیرد.

معصومه فلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شمار اعضای کتابخانه های عمومی سبزوار در سال گذشته ۱۶ هزار نفر بود که این آمار اکنون به ۲۲ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و ترویجی شامل برپایی نمایشگاه، کارگاهها، جشنواره رضوی و طرحهای خلاق کتابخوانی برخی از اقداماتی بوده است که عضویت در کتابخانه‌های سبزوار را افزایش داده است.

فلاحی با اشاره به کمبود فضای کتابخانه‌ای در مناطق حاشیه ای این شهر، گفت: برای جبران این کمبود با مشارکت ستاد بازآفرینی شهری، عملیات اجرایی ساخت ۲ کتابخانه در محلات حاشیه ای سبزوار آغاز شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: این شهرستان با برخورداری از روستاهای پرجمعیت در بخش "روداب" و مرکزی، به راه اندازی چند کتابخانه سیار روستایی نیاز دارد.

فلاحی افزود: در کنار محرومیت برخی مناطق حاشیه این شهر از فضای کتابخانه ای، ساکنان بیش از ۱۰ روستای شهرستان سبزوار نیز با جمعیتی بالای هزار و ۵۰۰ نفر از دسترسی به کتابخانه، به عنوان یک مرکز اصلی فرهنگی و اجتماعی محروم هستند.

وی اظهار کرد: با راه اندازی کتابخانه سیار در راستای دسترسی به عدالت اجتماعی و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، مشکل کمبود فضای کتابخانه ای در روستاهای پرجمعیت، مناطق هدف و حاشیه شهر سبزوار برطرف می شود.

وی ادامه داد: فضای کنونی کتابخانه های شهرستان سبزوار چهار هزار مترمربع است که با ساخت کتابخانه های در دست اجرا، مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان تا حدودی برطرف می شود.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۹ کتابخانه عمومی نهادی و پنج کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha