اعضای شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد – ایرنا – اعضای اصلی و علی‌البدل شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری انتخاب و معرفی شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: الهام مقتدایی با ۱۲ رای و حسام سعیدی با هشت رای به عنوان اعضای اصلی و مسعود سوردی یانچشمه نیز با هفت رای به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

شهرام خواجوی روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در این دوره از انتخابات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم ۲۴ تشکل شرکت کردند.

وی اظهار داشت: تشکل‌های مردمی نقش مهمی در توسعه اجتماعی، ارتقای سرمایه اجتماعی، بهره‌گیری از ظرفیت مردمی، افزایش سطح مشارکت مردمی، تحقق برنامه‌های دولت و توسعه استان دارند.

خواجوی ادامه داد: نخستین دوره انتخابات سراسری نمایندگان تشکل‌های مردم نهاد در شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها در سال ۱۳۹۸ در سطح ملی، استانی و شهرستانی اجرا شد اما به دلیل شرایط کرونایی برگزاری دوره دوم به تاخیر افتاد و براساس ابلاغ دستورالعمل و شیوه‌نامه وزارت کشور مقدمات کار برای برگزاری انتخابات در ۲۹ آبان‌ماه انجام شد.

وی اضافه کرد: براساس اطلاع‌رسانی عمومی هفت نفر از تشکل‌های غیردولتی برای دومین دوره انتخابات شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها نامزد شدند که از این شماره سه نفر به عنوان اعضای اصلی و علی‌البدل انتخاب شدند و این افراد از این پس باید مطالبات و انتظارات تشکل‌ها را پیگیری کنند.

به گفته خواجوی، اعضای اصلی و علی البدل شورای توسعه و حمایت از تشکل‌ها باید در جلسه‌های فصلی شورای تشکل‌ها، کمیته‌ها و کارگروه‌ها حضور منظم و ارتباط منسجمی با سایر تشکل‌های مردم نهاد داشته باشند.

تشکل‌های مردم نهاد پای ثابت بسیاری از تحولات

خواجوی یادآور شد: اعضای تشکل‌های مردم نهاد افراد دلسوزی هستند که از بین مردم انتخاب می‌شوند و مسائل اجتماعی و فرهنگی همواره از دغدغه‌های آن‌ها است.

وی ادامه داد: تشکل‌های مردم نهاد پای ثابت بسیاری از برنامه‌ها و منشا خدمات رسانی به مردم، نقش مهمی در جلب اعتماد مردم و موجب برگزاری بسیاری از مناسبت‌ها هستند.

خواجوی با بیان اینکه تشکل‌های مردم نهاد دغدغه‌ها را احساس می‌کنند و مشکلات را می‌بینند گفت: تشکل‌های اجتماعی نقش مهمی در حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات دارند و می‌توانند به مردم در خصوص انتخاب فرد اصلح و حضور چشم‌گیر مردم ایفای نقش کنند.

به گزارش ایرنا، شمار تشکل‌های مردم نهاد در چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ تشکل است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha