۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85298261
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۶۱ میلیمتر بارندگی در پلدختر

۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵
کد خبر: 85298261
ثبت ۶۱ میلیمتر بارندگی در پلدختر

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: ۶۱.۲ میلیمتر بارندگی طی سامانه بارشی اخیر در شهرستان پلدختر ثبت شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی هواشناسی لرستان، بهروز مرادپور روز سه شنبه افزود: طی سامانه بارشی اخیر بیشترین بارندگی ها در پلدختر با ۶۱.۲ میلیمتر و شول آباد ۵۸.۳ میلیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه طی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان تاکنون در خرم آباد ۲۲.۴ میلیمتر، بروجرد ۳۰.۴ میلیمتر، کوهدشت ۳۰.۷، الیگودرز ۱۶.۷ ، دورود ۲۸ و الشتر ۳۹.۴ میلیمتر بارش باران ثبت شده است، اظهار داشت: ۳۷ میلیمتر بارندگی نیز در نورآباد، ازنا ۹.۶، رومشکان ۳۱، سراب دوره ۵۴، ایمان آباد ۲۱.۲ میلیمتر، سیلاخور۱۲.۲، سپید دشت ۴۸.۳ و ریمله ۴۱.۵ میلیمتر گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: میانگین بارندگی های مدت یاد شده در استان ۳۴.۷ میلیمتر بوده است.

مرادپور ادامه داد: سامانه بارشی قوی از روز گذشته در این استان فعال شد و تا ساعات پایانی امروز سه شنبه از استان خارج می شود.

وی یادآور شد: در ادامه فعالیت سامانه بارشی طی امروز علاوه بر ابرناکی و گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید لحظه ای برای اغلب نقاط استان بارش پراکنده باران و برای مناطق شرقی رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان اظهار داشت: همچنین با توجه به ریزش هوای سرد بر روی جو منطقه انتظار داریم در مناطق سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها بارش ها به شکل برف باشد، این شرایط ناپایدار جوی لغزندگی سطح جاده‌ها، مه آلودگی هوا و کاهش دید در محورهای مواصلاتی و بطور نقطه ای جاری شدن رواناب را به همراه خواهد داشت.

مرادپور ادامه داد: فردا علاوه بر پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد، در ساعات صبح مه آلودگی هوا در اغلب نقاط منجر به کاهش میدان دید افقی می شود.

وی با بیان اینکه طی روز پنجشنبه افزایش پوشش ابر و گاهی افزایش سرعت وزش باد پدیده های غالب منطقه هستند افزود: از پنجشنبه شب تا صبح جمعه مجدداً جو استان تحت تاثیر شرایط ناپایدار قرار خواهد گرفت که برای نقاطی از نیمه جنوبی بارش هایی بصورت خفیف و پراکنده پیش بینی می شود.

مرادپور تاکید کرد: به لحاظ نوسانات دمایی، امشب دماهای کمینه به طور محسوسی کاهش می یابند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha