۳۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85298256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزون بر ۱۰ تن پسماند شیمیایی و دارویی در دزفول جمع آوری شد

دزفول-ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول با اشاره به انتقال و امحای پسماندهای ویژه و خطرناک این شهرستان گفت: افزون بر ۱۰ تن پسماند شیمیایی و دارویی در این شهرستان جمع آوری شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول، مسعود نوری‌پور روز سه شنبه افزود: با تلاش و پیگیری معاونت غذا و دارو و اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، دهمین مرحله از پسماندهای شیمیایی و دارویی جمع آوری شده از مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با حجم ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم پس از بسته بندی استاندارد به مرکز امحاء و بی‌خطرسازی مجاز واقع در استان اصفهان منتقل شد.
وی ادامه داد: یکی از منابع مهم تولید پسماند در هر شهر، مراکز بهداشتی و درمانی هستند؛ این مراکز تولیدکننده طیف وسیعی از انواع پسماندهای شیمیایی و دارویی هستند که درصورت مدیریت نکردن اصولی و بهداشتی آنها، محیط زیست و سلامت انسان به خطر می‌افتد.
نوری پور بیان کرد: پیگیری و نظارت بر مدیریت پسماندهای ویژه در شهرستان دزفول توسط اداره حفاظت محیط زیست از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و پس از انتقال نخستین مرحله از انتقال این پسماندها در سال ۱۳۹۹، تاکنون ۱۲ محموله باحجم بیش از ۳۲ تن پسماند به شرکت رهپویان صالح که از مراکز دارای مجوز از این سازمان می باشد، منتقل شده است.
رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: شرکت‌های کشت و صنعت شهید بهشتی و شهید رجایی، اداره جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو از جمله مجموعه‌ها و مراکزی هستند که تاکنون نسبت به جمع آوری و انتقال پسماندهای ویژه خود اقدام کرده‌اند.
وی ادامه داد: پسماندهای شیمیایی و دارویی از جمله پسماندهای ویژه‌ای هستند که دارای حداقل یکی از خواص سمیت، اشتعال، انفجار و یا بیماری زایی هستند که براساس ماده هفت قانون مدیریت پسماند، تولید کننده پیش از دفع عادی آنها ملزم به مدیریت و بی‌خطرسازی استاندارد این گونه پسماندها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha