۲ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان تخریب شد

شهرکرد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان با اشاره به برخورد قاطع با متخلفان ساخت و سازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گفت: ۲ واحد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان تخریب شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الله رئیسی روز سه‌شنبه در این خصوص افزود: با تلاش واحد حقوقی و گشت امور اراضی این شهرستان ۱۵۰ متر مربع از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در قالب ۲ واحد در روستاهای قراقوش و مارکده تخریب شد.

وی افزود: تخریب این ساخت و سازهای غیرمجاز به‌منظور پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمُجاز و با حکم قطعی قضایی انجام شده است.

رئیسی تصریح کرد: دستگاه قضایی و مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمُجاز در زمین‌های کشاورزی به‌منظور حفظ کاربری زمین‌های ارزشمند زراعی و باغی و جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده عزم جدی دارد.

وی یادآور شد: مردم شهرستان سامان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های ارزشمند کشاورزی با هدف تضمین امنیت غذایی جامعه جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است.

از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha