برترین‌های هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

شهرکرد – ایرنا – هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری که در شهرستان کیار از توابع این استان برگزار شد دوشنبه شب با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، براساس آرای همایون علیدوستی، وحید برزگر و حمید رضایی؛ زهرا علیدوستی، احمد رفیع وردنجانی و حیدر استکی به عنوان برگزیدگان هفتمین جشنوار شعر طنز چهارمحال و بختیاری معرفی شدند.

همچنین براساس نظر هیات داوران هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری تقی زحمتکش نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره شعر طنز این استان در شهرستان کیار گفت: این جشنواره با موضوع آب، محیط زیست، فضای مجازی، فرصت‌ها، تهدیدها، جمعیت، جوانی، فرزندآوری، معیشت و رفاه خانوادگی، نشاط اجتماعی و امید به آینده برگزار شد.

حجت الله شیروانی افزود: براساس بررسی‌های به عمل آمده ۱۳۰ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری ارسال شد.

وی اضافه کرد: جشنواره‌ها، رویدادها و فراخوان‌های ادبی و هنری نوید بخش اتفاق‌های خوب در فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری است.

شیروانی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری با توجه به شاعران، نویسندگان و نام آوران نام آشنا ادبیات در کشور شناخته شده است گفت: با توجه به استقبال انجام شده باید از این ظرفیت بهره لازم برده شود چون به زعم بسیاری از بزرگان آنچه از اندیشه‌های اجتماعی و فلسفی در تمدن ایران اسلامی وجود دارد بیشتر در متون ادبی نهفته است.

وی تاکید کرد: متون ادبی ایرانی تنها یک متن ادبی نیستند بلکه هر کدام از آن‌ها سرشار از نکته‌ها، فلسفه‌ها و اندیشه‌های اجتماعی است که باید به دست نسل آینده سپرد.

شیروانی بر ضرورت تداوم برگزاری این جشنواره‌ها و فراخوان‌ها و افزایش کیفیت آن‌ها تاکید کرد.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به غنای محتوایی و دانشی افرادی که آثاری ارائه کرده‌اند افزوده شود.

وی همچنین برضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره شعر نظز چهارمحال و بختیاری تاکید کرد.

فرماندار کیار گفت: شاعر بودن لطفی از جانب خداوند متعال است که شامل هرکسی نمی‌شود و تا آن نور خدایی در وجود انسان‌ها تجلی پیدا نکند هرگز انسان نمی‌تواند مفاهم عامیانه را با وزن و به صورت شعر انتقال داد.

سید شجاع زیلابی افزود: شاعر بودن قلب رئوف و پاکی می‌خواهد که با قلب پاک بتواند کلمات را طوری در کنار هم قرار دهد که وزن پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آن کسی که شعر طنز می‌گوید هنر بالاتری از سایر شاعران عادی دارد اضافه کرد: شهرستان کیار با داشتن انسان‌های هنرمند آمادگی اجرای برنامه‌های هنری را دارد.

عضو هیات داوران هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری این چنین جشنواره‌ای در شرایطی که افراد بیشتر به سمت فضای مجازی رفته‌اند بسیار سخت است.

حمید برزگر با انتقاد از حذف نام تلخند از هفتمین جشنواره شعر طنز چهارمحال و بختیاری افزود: این جشنواره نیازمند یک نام به عنوان برند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha