کشف ۵۳۰ کیلوگرم تریاک در جاسک؛ ۱۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد

بندرعباس - ایرنا - فرمانده مرزبانی هرمزگان از کشف ۵۳۰ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک در مرزهای آبی شهرستان جاسک خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی مرزبانی هرمزگان، سردار بهادر اسماعیلی روز دوشنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، مرزبانان ناوگروه شناوری جاسک طی عملیاتی با اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر مرزهای دریایی استان، به یک فروند شناور ۳۵۰ و یک فروند شناور ۸۵ فعال در حمل موادمخدر برخورد کردند.

وی بیان کرد: شناورها به محض مشاهده ماموران اقدام به افزایش سرعت و تیراندازی از فاصله دور کردند که به جهت متوقف کردن شناورها و به دلیل حجم بالای آتش به سمت آنان، عرصه را بر خود تنگ دیده و از صحنه متواری و به سمت عمق دریا حرکت کردند.

سردار اسماعیلی اظهار کرد: مرزبانان در این مدت کوتاه موفق شدند با متلاشی نمودن یک باند از سوداگران مرگ در مرزهای استان با توقیف یک فروند شناور، ۵۳۰ کیلوگرم موادمخدر را کشف و ضبط کنند.

این مقام ارشد مرزبانی هرمزگان تصریح کرد: در این راستا متهمان متواری شدند که دستگیری آنان در دستورکار قرار دارد.

کشف ۵۳۰ کیلوگرم تریاک در جاسک؛ ۱۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد

کشف ۱۷۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان نیز از شناسایی محل انباشت سوخت و توقیف تعداد ۲ دستگاه کامیون تانکر خبر داد و گفت: در این راستا ۱۷۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شد.

سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر افزود: در راستای مبارزه و مقابله با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور مقابله و برخورد جدی با قاچاقچیان سوخت و همچنین با هدف جلوگیری از خروج و قاچاق سرمایه ملی، ماموران انتظامی شهرستان‌های جاسک، رودان و حاجی‌آباد در ۲۴ ساعت گذشته حین کنترل خودروهای عبوری تعداد ۲ دستگاه کامیون نفتکش حامل سوخت قاچاق و در اجرای یک عملیات پلیسی مشترک با ماموران دریابانی در سطح حوزه استحفاظی نیز تعداد زیادی بشکه و مخازن را که در امر قاچاق در محل دپوی سوخت توسط قاچاقچیان مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف کردند.

وی بیان کرد: ماموران در بازرسی دقیق از خودروهای توقیفی و محل دپوی سوخت‌ها در مجموع ۱۷۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و ضبط کردند و در این رابطه ۲ متهم را دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی هرمزگان، ارزش محموله‌های قاچاق کشف شده را ۶ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: سوخت‌های کشف شده به شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی شهرستان تحویل و متهمان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

کشف ۵۳۰ کیلوگرم تریاک در جاسک؛ ۱۹۲ هزار لیتر سوخت قاچاق توقیف شد

کشف مشک سوختی ۱۵ هزار لیتری در آب‌های بندرلنگه

فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه نیز گفت: مرزبانان ناوگروه شناوری این شهرستان ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های این شهرستان کشف کردند.

سرهنگ حمید حاتمی با اعلام این خبر اظهار کرد: مرزبانان ناوگروه شناوری بندرلنگه طی عملیاتی پس از کسب خبری مبنی بر فعالیت قاچاقچیان سوخت بوسیله مشک‌های پلاستیکی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان با بریدن طناب مشک که به شناور متصل بود، از محل متواری شدند.

فرمانده پایگاه دریابانی بندرلنگه درپایان با اشاره به اینکه دستگیری متهمان در دستورکار اطلاعاتی قرار دارد، تصریح کرد: مرزبانان در این عملیات موفق به کشف یک عدد محفظه پلاستیکی حاوی ۱۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند که کارشناسان ارزش این محموله را چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha