لاوروف: درهای همکاری فرهنگی با کشورهای غیردوست را نمی‌بندیم

مسکو-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه می‌گوید روسیه آماده تبادلات فرهنگی با تمام کشورهاست و درهای خود را بر روی شخصیت‌های فرهنگی از کشورهای غیردوست نیز نمی‌بندد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری روس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در چهل و یکمین جلسه شورای رؤسای ایالت‌های فدراسیون روسیه گفت: اجلاس فرهنگی سن‌پترزبورگ یک بار دیگر نشان داد تعداد افرادی که در کشورهای اروپایی و آمریکا با روسیه همدلی دارند، کم نیست.
وزیر خارجه روسیه در این دیدار گفت: روسیه می‌خواهد ساحت فرهنگ از تمام مسائل سیاسی، درگیری‌ها و بحران‌ها دور بماند چرا که فرهنگ نباید هیچ مرزی بشناسد.
به گفته لاوروف، در طول یک سال گذشته، همکاری بین رؤسای فدراسیون روسیه با کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و ازبکستان بیشترین روند توسعه را داشته است. همچنین اکثریت قریب به اتفاق مناطق روابط همه جانبه و نزدیک با چین دارند و تعامل با هند و کشورهای عربی بیشتر شده است.
وی همچنین از تمایل کشورهای آسیای مرکزی به گسترش همکاری‌ها با روسیه خبر داد. وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به این وضعیت،‌ تقویت دیپلماسی فرهنگی این کشور را خواستار شد.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه در سخنرانی خود در اجلاس فرهنگی سن‌پترزبوگ با اشاره به تلاش‌های غرب برای حذف فرهنگ روسی، اقدامات این چنینی را محکوم به شکست و این سیاست را ضدفرهنگی و نژادپرستانه دانسته و گفته بود فرهنگ با وجود اعمال تمام تحریم‌ها و محدودیت‌ها هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.

نهمین اجلاس فرهنگی بین‌المللی سن‌پترزبورگ روسیه پس از سه سال وقفه به علت شیوع کرونا با حضور شماری از وزیران فرهنگ، صاحب نظران و نمایندگانی از دیگر کشورهای جهان ۲۵ تا ۲۷ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha