کرملین از حضور پوتین در نشست مجازی گروه ۲۰ خبر داد

مسکو-ایرنا- سخنگوی کرملین گفت: ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در روز ۲۲ نوامبر ( چهارشنبه اول آذر) در نشست مجازی سران کشورهای گروه ۲۰ سخنرانی خواهد کرد.

هند رئیس دوره‌ای گروه ۲۰ اعلام کرده است که اجلاس مجازی رهبران این گروه چهارشنبه اول آذرماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. بنا بر اعلام مقامات هندی، رهبران همه اعضای گروه ۲۰ از جمله رئیس اتحادیه آفریقا و همچنین ۹ کشور مهمان و روسای ۱۱ سازمان بین المللی به این نشست دعوت شده اند.
گروه ۲۰ (G۲۰) یک سازمان بین‌دولتی متشکل از ۱۹ کشور به‌همراه اتحادیه اروپا (EU) و اتحادیه آفریقا (AU) است. این گروه برای رسیدگی به مسائل عمده مرتبط با اقتصاد جهانی مانند ثبات مالی بین‌المللی، تغییرات اقلیمی و توسعه پایدار فعالیت می‌کند.

واکنش روسیه به تصمیم فنلاند
به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منابع خبری روس، ولادیمیر پسکوف سخنگوی کرملین در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به تصمیم فنلاند مبنی بر بستن چهار گذرگاه مرزی خود با روسیه به منظور جلوگیری از ورود پناهجویان به این کشور از اینکه موضع روس‌هراسی جایگزین روابط خوب دو کشور شده است، اظهار تاسف کرد.
به گفته وی، با توجه به عدم وجود راه گفت و گو میان مسکو و هلسینکی، بعید است که روسیه بتواند روی تصمیم فنلاند در خصوص بستن گذرگاه‌های مرزی تاثیر بگذارد. پسکوف همچنین ضمن عدم پذیرش اتهامات طرف فنلاندی در مورد مرزبانان روس گفت که نگهبانان مرزی روسیه تمام دستورالعمل‌ها را به طور کامل رعایت می‌کنند.

روسیه برای تصمیم مردم آرژانتین احترام قائل است
پسکوف در واکنش به اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین گفت که مسکو به انتخاب مردم آرژانتین احترام می‌گذارد. وی همچنین با اشاره به سخنان خاویر میلی رییس جمهور منتخب آرژانتین در طول رقابت‌های انتخاباتی گفت که روسیه او را بر اساس رفتارهایش قضاوت خواهد کرد و به امید گسترش روابط دوجانبه با این کشور آمریکای لاتین در آینده است.
دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین در حالی با مشارکت ۷۶ درصدی مردم این کشور پایان یافت که بر اساس نتایج رسمی، «خاویر میلی» با کسب ۵۶ درصد آرا در مقابل «سرخیو ماسا» وزیر اقتصاد سابق این کشور که تنها موفق به کسب ۴۴ درصد آرای شرکت‌کنندگان در این انتخابات شد، پیروز شد. میلی پیش‌تر اعلام کرده بود که آرژانتین در اجلاس بریکس که ژانویه ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند و قصد همکاری با روسیه را ندارد.

تحریم‌های اروپا علیه روسیه اثر بومرنگی دارند
به اعتقاد سخنگوی کرملین، تحریم‌های اعلام شده از سوی اروپا علیه صنعت الماس روسیه اثر بومرنگی دارند و به منافع اروپایی‌ها لطمه وارد خواهند کرد.
پسکوف همچنین اعلام کرد، ایالات متحده تلاشی برای تماس با فدراسیون روسیه در خصوص حل و فصل احتمالی بحران اوکراین نکرده است.
وی در ادامه از خروج نیمی از شهروندان روسیه که قصد خروج از غزه را داشتند، خبر داد و گفت کار در این زمینه همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha