معلمان با شیوه‌های جذاب و متنوع آموزشی و تربیتی آشنا شوند

تهران - ایرنا - معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: مربیان و معلمان برای ماندگارسازی مفاهیم آموزشی و ارزشمند باید به شیوه‌های متنوع و جذاب آموزشی و تربیتی آشنا و مسلط باشند.

علی باقرزاده در حاشیه نمایشگاه یاریگران زندگی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سند تحول آموزش و پرورش به ایجاد موقعیت‌های آموزشی متنوع و یادگیری در خارج از کلاس درس ملزم است که یکی از این موقعیت ها برگزاری نمایشگاه‌هاست به ویژه زمانی که نمایشگاه‌ها به صورت مفهومی طراحی و برای مخاطب خاص آماده سازی می‌شود.

وی یادآورشد: امسال رویکرد اصلی نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشناسازی و آگاه کردن جوانان، نوجوانان و دانش آموزان هدف گذاری شده است.

باقرزاده اظهارکرد: در این نمایشگاه دستگاه‌های مختلف طراحی برنامه‌های آموزشی خود را به نحوی انجام داده‌اند که برای دانش آموزان و نوجوانان جذابیت قابل توجهی دارد.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اگر معلم و خانواده بتواند مفاهیم را به صورت غیرمستقیم به دانش آموز منتقل کند و آموزش دهد بدون شک با تاثیرگذاری و ماندگاری بالاتری مواجه خواهند شد.

وی ضمن انتقاد از آموزش مستقیم و به صورت امر و نهی مفاهیم به نوجوانان و دانش آموزان خاطرنشان کرد: در صحبت با این قشر باید از جنبه امر و نهی کردن خودداری کرد و به سمت ایجاد جاذبه و تنوع روی آورد چرا که اگرچه روش دیربازدهی به شمار می آید اما ماندگاری بالایی دارد.

باقرزاده ادامه داد: تابستانی که در سال جاری پشت سر گذاشتیم دوره های مهارت آموزی مختلفی برای معلمان و مربیان برگزار شد که در آن چند عنوان کاربردی ارائه شد که از جمله آن ارتباط موثر، شناخت مصارف فرهنگی و مجازی و آشنایی با عوامل آسیب های اجتماعی و راه های پیشگیری از آن بود و همه این موارد کمک می کند تا مربیان به شیوه‌های مختلف و جذاب آشنا باشند.

نمایشگاه یاری گران زندگی از ۲۵ تا ۳۰ آبان در کانون پرورش فکری خیابان حجاب آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha