۳۱ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته در جاده‌های آذربایجان‌غربی مصدوم شده اند

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی با اشاره به وقووع هشت تصادف طی ۴۸ ساعت گذشته در جاده های استان گفت: بر اثر این سوانح، ۲۹ نفر مصدوم شده و سه نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

حمید محبوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جاده‌های آذربایجان‌غربی در ۴۸ ساعت اخیر شاهد تصادفات گوناگونی بود که متاسفانه به هر دلیلی باعث اتفاقی ناگوار در جاده‌ها شد.

وی افزود: آخرین خبر از تصادفات امروز واژگونی پراید در محور چایپاره به شوط است که بدون فوتی بود و صرفا ۲ مصدوم بر جا گذاشت.

وی ادامه داد: حوالی ساعت ۹ صبح امروز این خودرو سواری از جاده منحرف و واژگون شد که پس از اطلاع از حادثه، امدادگران پایگاه شهید یوزباشی مرگنلر شوط بلافاصله به محل واژگونی اعزام شده و پس از انجام اقدامات اولیه، مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.

۳۱ نفر طی ۴۸ ساعت گذشته در جاده‌های آذربایجان‌غربی مصدوم شده اند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در خصوص دیگر تصادفات امروز نیز بیان کرد: واژگونی دیگری برای یک دستگاه پراید دیگر در محور خوی به سلماس رخ داد که متاسفانه یک نفر در این حادثه جان خود را از دست داد.

محبوبی مهمترین تصادف در ۲ روز اخیر را تصادف زنجیره ای چهار خودرو پژو، پراید، بنز ۱۰ چرخ و اسکانیا عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه این تصادف در محور خوی به مرند رخ داد و موجب فوت ۲ نفر و مصدومیت پنج نفر شد.

وی افزود: برخورد یک دستگاه کامیون باری با مینی بوس در محور ارومیه به تبریز نیز در ۴۸ ساعت اخیر موجب مصدومیت هشت نفر شد.

وی با اعلام آمادگی شبانه روزی امدادگران هلال احمر گفت: تمامی کارکنان و امدادگران هلال احمر با تمام توان در جاده‌ها هستند تا اگر اتفاق تلخی رخ دهد بتوانند در اولین دقایق بر بالین مصدومان حاضر شوند تا جان آنان را نجات دهند.

به گزارش ایرنا، سالانه حدود ۵۰۰ نفر در جاده‌های آذربایجان غربی بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و افزون بر ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می‌شوند.

خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به فاصله طولی، عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه و همچنین بی توجهی به هشدارها در جاده‌های مختلف به ویژه گردنه‌ها عامل اصلی این تصادفات به شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha