۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 782
کد خبر: 85296907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوکراین و مواجهه با چالش جدی کمبود نیرو در جبهه‌ها

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی‌ان‌ان در گزارشی از جبهه های جنگ اوکراین نوشت: باوجودی که این کشور برای جنگ با روسیه به نیروهای بیشتری نیاز دارد، اما کمتر کسی از شهروندان آن حاضر به حضور جبهه‌ها است و لذا کمبود نیرو به یکی از معضلات بزرگ برای دولت این کشور تبدیل شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، تارنمای این رسانه تصویری آمریکایی درگزارش خود نوشت: ولودمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در سطح جهانی و در دیدار اخیرش از واشنگتن و سایر پایتخت کشورهای غربی (حامی کی یف) حامل یک پیام و درخواست واحد بود و آن هم ادامه تامین تجهیزات بیشتر و پیشرفته‌تر تسلیحاتی و کمک‌های مالی و نظامی است، اما او در داخل کشورش نیز با مشکل منابع نیرو و جمع آوری و جذب قوا مواجه است.

تارنمای این شبکه خبری می نویسد: درحالی که جنگ اوکراین به دومین سال خود نزدیک می‌شود، ارتش این کشور به قوای نظامی بیشتری نیازمند بوده و نبود این قوا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است.

بنابراین گزارش، «والری زالوژنی» یکی از فرماندهان ارشد نظامی اوکراین به تازگی اذعان کرد که آموزش و جذب نیرو به یک چالش جدی برای دولت تبدیل شده است.

زالوژنی دراین باره گفت: طولانی شدن جنگ، محدودیت فرصت‌ها برای جایگزینی سربازان در خط مقدم و موارد دیگر موجب کاهش چشمگیر انگیزه شهروندان این کشور برای خدمت در ارتش شده است.

سی ان ان می‌نویسد: این اظهارات موید یک واقعیت تلخ است و آن اینکه اوکراین شدیدا نیاز به افرادی دارد از هم اکنون لباس رزم را بر تن کنند.

پنهان‌کاری دولت اکراین در بیان آمار نیروها و میزان تلفاتشان

تارنمای این شبکه خبری آمریکایی در ادامه این گزارش نوشت: اینکه امروزه معضل بسیج نیرو در اوکراین تا چه حد جدی است، مساله ای است که از سوی مقامات این کشور نیز کتمان می‌شود، چون دولت حاضر نیست بطور مشخص شمار نیروهای خود را اعلام کرده و حتی آمار تلفات و مجروحان خود در این جنگ را نیز اعلام عمومی کند، جنگی که از فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طبق برآوردها تلفات دوطرف این جنگ به بیش از صده ها هزار نفر نیز رسیده است.

این گزارش افزود: دولت اوکراین تاکنون نیاز به قوای نظامی در جبهه ها را از طریق نیروهای داوطلب تامین کرده و در عین حال از سیستم فراخوان به خدمت نیز بهره جسته است سیستمی که شامل مردان بین سنین ۱۸ تا ۶۰ می‌شود.

با این وجود شهروندان این کشور تمایل چندانی برای حضور در جبهه‌ها ندارند و با وجود اینکه دولت پس از اعلام حکومت نظامی بعد از آغاز جنگ محدودیت‌های شدیدی را برای سفر این دسته از شهروندان جامعه که واجد شرایط حضور در جنگ هستند وضع کرده و به‌طورکلی از خروج آنها از کشور نیز ممانعت به عمل می آورد، با این وجود طیف وسیعی از این افراد همچنان می کوشند با استفاده از معافیت‌های مختلف از حضور در ارتش دوری گزینند.

بسیج قوا برای اوکراین حیاتی است

یکی از شهروندان اوکراینی در باره کاهش شدید تمایل شهروندان این کشور برای حضور در جبهه‌ها، حتی به همراه موارد مختلف تشویقی، چنین گفت: شهروندان اوکراین هنگام فراخوان به انجام خدمت سربازی برای حضور در خط مقدم جبهه دیگر تمایلی به پیوستن به ارتش ندارند، ولو اینکه متوجه شوند در ازای این حضور می توانند ۵۵۰ تا ۸۳۰ دلار و حتی تا دوهزار و ۷۵۰ دلار (آمریکا) نیز حقوق ماهیانه دریافت کنند.

این گزارش در ادامه می نویسد: بسیج و جذب نیروها برای اوکراین حیاتی است به خصوص آنکه وقایع اخیر در اسرائیل و غزه (جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه) موجب شد توجهات جهانی از این جنگ طولانی مدت در اروپا (اوکراین) به سوی تحولات خاورمیانه جلب شود.
این گزارش ضمن اشاره به کمبود نیرو در جبهه های جنگ اوکراین که امروزه بسیار حیاتی هم شده است، به موضوع پایین بودن سطح توانایی‌ها نظامی و نیاز شهروندان آن به کسب مهارت‌های مختلف در پست‌های نظامی که ملزم به دوره های آموزشی است نیز پرداخته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha