هواشناسی مازندران: سیل در راه است

ساری- ایرنا- هواشناسی مازندران با اشاره به نفوذ سامانه بارشی، نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن سیلاب از شامگاه امشب دوشنبه تا اواخر وقت روز سه شنبه در مناطق مختلف این استان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی روز دوشنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، پیش بینی کرد که با ورود این سامانه جدید، آسمان مازندران در طی این مدت با بارندگی، گاهی با رگبار شدید، رعد و برق، وزش باد شدید، کاهش دما، احتمال تگرگ و در مناطق کوهستانی با بیش از ۲ هزار متر ارتفاع با بارش برف همراه خواهد بود.
هواشناسی منطقه اثر این سامانه جدید را شامگاه دوشنبه در ارتفاعات و در روز سه شنبه نیز به ویژه در نیمه شرقی استان اعلام و نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه ها، تاسیسات و شکستن درختان هشدار داد.

هواشناسی مازندران به شهروندان توصیه کرد علاوه بر مقاوم سازی سازه های کم مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه، هنگام ترددهای جاده ای جوانب احتیاط را رعایت کنند و از اسکان یافتن درکنار رودخانه‌ ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

هواشناسی مازندران: سیل در راه است

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، شرایط جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری، با افزایش تدریجی و محسوس دما و در ارتفاعات گاهی با وزش باد به نسبت شدید و از شامگاه دوشنبه در مناطق ساحلی و جلگه ای بتدریج با افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید در غرب استان با رگبار و رعد و برق پراکنده و در ارتفاعات نیز ابری، با وزش باد شدید، بارندگی، رعد و برق و در مناطق سردسیر نیز با بارش برف و احتمال تگرگ همراه خواهد بود.

آسمان مازندران در روز سه‌ شنبه ابری همراه با کاهش دما، بارش باران، در ارتفاعات بالای ۲ هزار متر با بارش برف، وزش باد به نسبت شدید، احتمال رعد و برق و تگرگ و از اواخر شب با کاهش ناپایداری و ابر، در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما و از گذر شامگاه پنجشنبه به صبح جمعه با افزایش ابر و احتمال رگبار پراکنده و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری با کاهش نسبی دما، بتدریج با کاهش ابر پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha