یک درصد از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی سیستان و بلوچستان باید در حوزه بانوان هزینه شود

زاهدان- ایرنا- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان از اختصاص یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی به حوزه زنان و خانواده در قانون بودجه سالجاری خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی در استان به این مهم توجه داشته و سهم تعیین شده را در این حوزه هزینه کنند.

زهرا ابراهیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام بر اساس مصوبه آیین نامه اجرایی بند ح تبصره ۹ ماده واحده قانون بودجه سالجاری در دستور کار قرار گرفته است تا ضمن تاکید بر اصل تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان، تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف شوند که یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای خود را در موضوعات مربوط به حوزه زنان از قبیل توانمندسازی زنان خودسرپرست، حمایت از فرزندآوری، مشاوره در حوزه خانواده، حمایت از زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب‌دیده، سلامت، بهداشت، آموزش، ورزش و کارآفرینی زنان هزینه کنند.

وی تاکید کرد: پیرو این مصوبه جلسه استانی تشکیل و مقرر شد ۲۶ دستگاه اجرایی دارای اعتبارات استانی حسب وظایف و برنامه های تشریح شده در راستای اجرایی شدن مفاد آیین نامه پیرامون هزینه کرد مبلغ تخصیصی برمبنای ۳۰ درصد ویژه جامعه هدف کارکنان و ۷۰ درصد آحاد جامعه حسب برنامه های اعلامی و مشارکت در اجرای سایر برنامه های حوزه بانوان در سطح استان اقدام کنند.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: همچنین به منظور هزینه کرد مطلوب اعتبارات تخصیصی در این حوزه مقرر شد مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان ضمن برنامه ریزی مستمر همکاری و هماهنگی جهت هزینه کرد اعتبار تخصیصی برون سازمانی، نسبت به ارائه گزارش عملکرد در بازده زمانی تعیین شده به استانداری اقدام کنند.

وی گفت: نگاه به بانوان در نظام جمهوری اسلامی، نگاهی متعالی است، همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند مساله زن و خانواده از مسائل درجه یک کشور است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه جمعیت جوان عامل اصلی پیشرفت کشور است، افزود: بحران جمعیت یک مساله کلان برای کشور است و باید یک اهتمام فراگیر برای حل آن شکل گیرد و مشاوران امور بانوان فعال در تمامی دستگاه ها به اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نظارت داشته باشند و آن را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات و مشوق های موثری برای حمایت از خانواده و فرزندآوری تدوین کرده است، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه منظمی برای اجرای مصوبات قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت داشته باشند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha