حدود پنج هزار متر از عرصه‌های جنگلی تنکابن و چالوس در آتش سوخت

نوشهر- ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر گفت : حدود پنج هزار متر از عرصه جنگلی شهرستان‌های تنکابن و چالوس شب و روز گذشته -یکشنبه- در آتش سوخت.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، برابر گزارش ها عصر روز گذشته ۲ مورد آتش سوزی در جنگل های غرب مازندران به وقوع پیوست یک مورد آن در منطقه راش گردن نکرس (قبل از دوراهی نکرس) بخش مرزن آباد چالوس و دیگری هم در ارتفاعات جنگلی ۲ هزار تنکابن رخ داد.

این آتش سوزی ها حوالی ساعت ۱۸ همزمان در این ۲ نقطه حادث شد که در تنکابن حوالی ساعت ۲۱ مهار و خاموش شد و در بخش مرزن آباد هم تا ساعت ۲۳ زمانبر شد و پس از مهار آتش به منظور اطمینان خاطر نیروهای یگان حفاظت منطقه ۲ گروه به تعداد ۱۰ نفر تا بامداد امروز در محل وقوع حادثه مشغول گشت زنی بودند تا مبادا دوباره آتش شعله ور شود و خسارت به بار بیاورد.

مهرداد خزایی پول روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : آتش سوزی که در منطقه راش گردن نکرس بخش مرزن آباد رخ داد سطح عرصه خسارت دیده حدود چهار هزار متر بر آورد شد و این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و افزون بر سوخته شدن برگ های خشک کف جنگل بلکه تعداد ۱۵ اصله بوته جنگلی از نوع ولیک و ازگیل وحشی از بین رفت.

وی اظهار کرد : با همکاری نیروهای مردمی از نقاط روستایی دلیر، نکرس، الیت، مجموعه هلال احمر، مسوولان و نیرو های بسیج و آتش نشانان بخش مرزن آباد این آتش سوزی مدت پنج ساعت زمان برد تا مهار و خاموش شود و ضمن آنکه گروهی از نیروها هم به منظور آنکه مبادا این آتش دوباره شعله ور شد تا صبح در همان منطقه ماندند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر، همچنین سطح خسارت آتش سوزی منطقه ۲ هزار تنکابن را هم حدود یک هزار متر اعلام کرد و گفت : این حادثه هم درست در منطقه "اسب شوران " برسه ۲ هزار تنکابن ارتفاع هزار و ۷۰۰ متری از سطح دریا به وقوع پیوست.

خزایی پول افزود : در این حادثه هم تنه ۲ اصله درخت به طور کامل سوخت و متاسفانه عامل وقوع این حوادث در هر ۲ نقطه جنگلی انسانی بوده که موضوع در حال بررسی است.

مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha