فصل سرما و توزیع نامناسب نفت در فروشندگی‌های نفتی زاهدان/ فروش اجباری، ترفند جدید دلالان

زاهدان- ایرنا- هوا که رو به سردی می‌رود گلایه‌های شهروندان زاهدانی از توزیع نامناسب نفت به اوج خود می‌رسد، تراژدی تکراری هرساله که نه‌تنها صدای گلایه مردم را درآورده؛ بلکه میدان جدیدی برای دلالان ایجاد کرده تا آنان را وادار به فروش اجباری نفت کنند.

به گزارش ایرنا، چند روزیست که پس از بارش باران پاییزی در سیستان و بلوچستان سوز سرما در برخی نقاط این استان پهناور بویژه کلانشهر زاهدان استخوان‌سوز شده و مردم در تکاپوی گرم کردن بخاری خانه‌های خود یا در پی یافتن سیلندر گاز هستند یا مدام به شعبات فروش نفت سفید مراجعه کرده و با درهای بسته روبرو می‌شوند.

سرگردانی مردم و اتلاف وقت آنان در سرمای استخوان‌سوز برای دریافت ۲۰۰ لیتر سهمیه نفت سفید در حالیست که محرومیت از گاز طبیعی به علت هزینه‌های بالای لوله‌کشی هنوز اجازه نداده که دود چراغ‌های علاءالدین از خاطر مردم سیستان و بلوچستان زدوده شود و خواهش و تمنا برای دستیابی به مراکز توزیع نفت و از طرفی دغدغه برای روشن ماندن چراغ‌های فتیله‌ای سال‌هاست که در فصل سرما فکر و ذهن مردم را به خود گرم کرده است.

تمام ماجرا به بسته بودن برخی شعب نفت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه وادار کردن مردم به فروش اجباری سهمیه از سوی برخی فروشندگان اقدامی است که سود بیشتر به جیب دلالان برود و کام مردم در روزهای سرد سال، بسی تلخ بماند

اما تمام ماجرا به بسته بودن برخی شعب نفت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه وادار کردن مردم به فروش اجباری سهمیه از سوی برخی فروشندگان اقدامی است که سود بیشتر به جیب دلالان برود و کام مردم در روزهای سرد سال، بسی تلخ بماند چرا که راهی جز فروش سهمیه پیش پای مراجعه کنندگان نیست و در جواب به آنها گفته می‌شود «کمبود نفت داریم و سهمیه‌ای اختصاص نیافته است.»

کمبود یا نابسامانی در توزیع نفت سفید در برخی از نقاط شهری زاهدان موجب گلایه‌مندی بسیاری از شهروندان شده به طوریکه برخی از آنان خواستار اطلاع‌رسانی و ورود دستگاه‌های نظارتی بر نحوه توزیع نفت سفید شدند.

به گفته شماری از شهروندان زاهدانی توزیع نفت سفید تراژدی و معضل بزرگی است که همه ساله وعده وعیدهای فراوانی بر رفع آن داده می‌شود؛ اما هرسال روز از نو روزی از نو؛ گویا راهکاری عملی بر رفع این چالش اساسی وجود ندارد.

بنا بر گفته مردم؛ با توجه به برودت هوای سرد در حالی نیاز به نفت یکی از ضروریات زندگی به شمار می‌رود که متاسفانه روزهاست مردم در مراجعه به برخی از شعبات نفت با در بسته مواجه شده و خبری از توزیع این کالای اساسی نیست.

بر پایه گفته‌های برخی از اهالی؛ مسوولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی باید نظارت بیشتری بر شعبه‌های نفت بویژه در زاهدان داشته باشند و آنها را به خاطر چنین برخوردهایی مواخذه کنند.

فصل سرما و توزیع نامناسب نفت در فروشندگی‌های نفتی زاهدان/ فروش اجباری، ترفند جدید دلالان

توزیع مناسب سوخت‌های فسیلی در دستور کار

سرپرست فرمانداری زاهدان در خصوص توزیع مناسب سوخت با اشاره به برودت هوای سرد گفت: این دغدغه را ما داریم، زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان شبکه گاز آن صددرصد اجرا شده و بسیاری از منازل از گاز شهری برخوردار هستند، برخی نیز به علت معابری که شبکه گاز آنها متصل نشده یا سایر دلایل متکی به سوخت‌های فسیلی مانند نفت هستند که پیگیری توزیع مناسب آن در دستور کار قرار دارد.

علیرضا شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متولیان امر و همکاران ما موظف هستند کارگروه‌های تخصصی تشکیل و نظارت بر عملکرد فروشندگی‌های نفت داشته باشند، با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان به طور ویژه طرح نظارتی اجرا خواهد شد و پاسخگوی مطالبات مردمی خواهیم بود.

وی تاکید کرد: از آنجاییکه خدمات باید به بهترین شکل ممکن به مردم ارائه شوند بر این اساس مسوولان و فروشندگان جایگاه‌های نفت سفید موظف به ارائه بهترین خدمات به مردم هستند.

سرپرست فرمانداری زاهدان با بیان اینکه نظارت‌ها به صور محسوس و نامحسوس ادامه خواهد داشت، ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا شکایت از فروشندگی‌های نفت سفید مراتب برای اطلاع و پیگیری به دستگاه‌های نظارتی و یا با شماره‌گیری ۱۲۴ اطلاع‌رسانی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha