۴۰۴ قطعه زمین طرح حمایت از جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری واگذار شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از واگذاری ۴۰۴ قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت همزمان با سفر رییس‌جمهور به استان خبر داد.

حسینعلی مقصودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در سه مرحله واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت در استان انجام شده است که در مرحله نخست ۱۱۰ قطعه، مرحله دوم ۳۷۰ قطعه و مرحله سوم ۴۰۴ قطعه زمین در سه مرحله به متقاضیان دارای سه فرزند در این استان واگذار شد.

وی اظهار داشت: زمین‌های واگذار شده در طرح جوانی جمعیت در شهرهای شهرکرد، بروجن، هفشجان، سامان، گهرو، شلمزار، بن، نقنه و گندمان تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر قطعه زمین کمتر از ۲۰۰ متر و ارزش هر قطعه زمین‌ زیر ۱۱ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: هزینه آماده‌سازی اراضی ملی مسکن شامل زیرسازی، آب، برق و خدمات زیربنایی و روبنایی محاسبه و با ۲ سال تنفس و اقساط هشت ساله از متقاضیان دریافت می‌شود.

مقصودی اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۲۰۰ خانواده دارای سه فرزند که تاریخ تولد فرزند سوم و به بعد آنها از آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، ثبت نام‌کردند.

به گفته وی، برای متقاضیان طرح جوانی جمعیت که در این مرحله زمین به آنها واگذار شده است، پیامک ارسال می‌شود و از ۲ماه آینده می‌توانند برای دریافت قرارداد واگذاری به ادارات مسکن و شهرسازی مراجعه کنند و بعد از عقد قرارداد برای دریافت پروانه ساخت و آغاز عملیات ساخت مسکن اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، طرح جوانی جمعیت با هدف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۱۹ آبان ۱۴۰۰ و ۲۴ آبان همان سال به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد که مقرر شد امکان استفاده از امکانات دولتی مربوط به تامین مسکن خانوارها فراهم شود.

چهارمحال و بختیاری بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که در ۴۳ شهر و بیش از ۸۵۰ روستا و آبادی ساکن هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت ۲۵ آبان ماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha