۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۲
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85296631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت تولید درخت در نهالستان زنجان به ۱۶ میلیون اصله افزایش می‌یابد

زنجان - ایرنا - معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طبق برنامه هدفگذاری شده با اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، ۱۶ میلیون اصله درخت زراعی، جنگلی و مشترک در نهالستان کوشکن تولید خواهد شد.

علی ایده لویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال گذشته در کشور کلید خورد و مقرر شد در مدت چهار سال یک میلیارد درخت از گونه‌های مختلف تولید شود و برای کاشت در اختیار شهروندان و دستگاه ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات جهانی نظیر آلودگی هوا، سلامت و گرمایش زمین، اجرای چنین طرحی برای کاهش و حل این معضلات موثر خواهد بود.

این مسوول ادامه داد: کاشت درخت‌ موجب کاهش آلاینده‌ها، مستحکم کردن خاک، جلوگیری از کوچ پرندگان، تامین گیاهان دارویی و ایجاد اشتغال می شود.

وی اظهار داشت: در دور اول سفر رئیس جمهور به استان، اعتباراتی برای تجهیز زیرساخت‌های نهالستان کوشکن در نظر گرفته شد که کمک قابل توجهی برای این طرح است.

ایده‌لویی با بیان اینکه سهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از این طرح، کاشت سالانه سه و نیم میلیون اصله درخت است، افزود: در این طرح گونه‌ای درخت در نظر گرفته شده که نیاز مردم را در بحث زراعت چوب تامین می کند.

وی یادآور شد: در این طرح گونه‌هایی تولید می‌شود که در برابر کم آبی مقاوم است و با شرایط اقلیمی استان نیز همخوانی دارد.

معاون فنی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان کرد: توزیع رایگان نهال از اسفند سال جاری در استان با هماهنگی، همکاری و هم افزایی ادارات گوناگون و با جلب مشارکت بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha