۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶
کد خبر: 85296555
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش در جنگل ۲ هزار تنکابن خاموش شد

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۰۶
کد خبر: 85296555
آتش در جنگل ۲ هزار تنکابن خاموش شد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر از مهار و اطفای حریق عرصه های جنگلی منطقه ۲ هزار تنکابن خبر داد.

مهرداد خزایی پول یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش سوزی در ارتفاع حدود هزار و ۷۰۰ متر حوالی ساعت ۱۸ امروز به وقوع پیوست که پس از گزارش های مردمی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه با همراهی نیروهای مردمی، گروه های طبیعت گرد و کوهنورد به محل وقوع حادثه اعزام شدند که ساعتی پیش این آتش به طور کامل مهار و خاموش شد.

وی سطح عرصه دچار آتش سوزی در این نقطه جنگلی را حدود هزار متر اعلام کرد و گفت: به احتمال زیاد بروز این حادثه کار شکارچیان غیر مجاز بوده که در دست بررسی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر در باره آخرین وضعیت آتش سوزی عرصه جنگلی «نوکرس» بخش مرزن آباد چالوس هم گفت: بخشی از این آتش سوزی نیز با همکاری و همراهی گروه های مختلف مردمی، یگان حفاظت، افراد کوهنورد، طبیعت گرد و آتش نشانان شهرداری مرزن آباد مهار شده و طبق گزارش ها عوامل همچناندر کنار جاده مشغول هستند و خدا رو شکر جای نگرانی نیست.

وی از همراهی و همکاری مردم، آتش نشانان شهرداری ها، امداد و نجات، نیروهای بسیج و سایر تشکل ها در مهار و خاموش کردن آتش سوزی جنگل در این نقاط قدر دانی کرد.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد

شهرستان تنکابن در خطه غربی مازندران، ۱۶۰ هزار هکتار جنگل و مرتع را تحت پوشش دارد.
مازندران با ۲۴ هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که تحت مدیریت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha