حمایت ایران از مظلومان تبدیل به گفتمانی برای دیگر کشورها شده است

تهران- ایرنا- معاون برون مرزی صدا و سیما گفت: ایران از فلسطین جدا شدنی نیست و موضع جمهوری اسلامی در حمایت از غزه و مظلومان جهان به گفتمانی برای دیگر کشورها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ایرنا، مراسم گرامیداشت ۲۷ سالگی افتتاح شبکه جهانی سحر صبح امروز، یکشنبه در سالن رضوان صداوسیما برگزار شد.

احمد نورزوی، معاون برون مرزی صدا و سیما، ابراهیم علی برزی مدیر شبکه جهانی سحر و مدیران کانال‌های آذری، اردو، بالکان، کردی و افغانستان از جمله حاضران این مراسم بودند.

نورزوی در این مراسم با اشاره به چهل‌وچهارمین روز از تحولات در سرزمینهای اشغالی فلسطین افزود: تهاجم همه جانبه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه جنگی آشکار و فراگیر است.

وی با بیان اینکه ظلم و تجاوز رژیم صهیونیستی به فلسطین سابقه ای ۷۵ ساله دارد و باریکه غزه نیز در ۱۶ سال گذشته از زمین، دریا و هوا در محاصره کامل بوده است، تصریح کرد: حمله اسرائیل به باریکه غزه پس از عملیات رزمندگان مقاومت در هفتم اکتبر، جنگ صهیونیست‌ها با مردم فلسطین را برای جهانیان آشکار کرد.

نوروزی همچنین با اشاره به نوع گفتمان جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، تولید محتوا و برنامه‌های معاونت برون مرزی از جمله شبکه جهانی سحر را منعکس کننده سیاست‌های حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران دانست.

حمایت ایران از مظلومان تبدیل به گفتمانی برای دیگر کشورها شده است

معاون برون مرزی صدا و سیما با بیان اینکه شبکه جهانی سحر از معدود رسانه‌های فعال از گذشته تا کنون بوده است، افزود: رویکرد و تولید محتوای برنامه های این شبکه هم باید نسبت به گذشته متفاوت‌تر باشد و همراه با تغییرات فضای رسانه‌ای به شیوه های جدید در راستای توجه به نیازهای مخاطب حرکت کرد.

به گزارش ایرنا، در بخشی از این مراسم از مستند ۱۷ قسمتی ژیکان رونمایی شد.

حمایت ایران از مظلومان تبدیل به گفتمانی برای دیگر کشورها شده است

ژیکان، نام سلسلە مستندی ۱۷ قسمتی است کە با هدف معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر غنی قوم کرمانج در خراسان تهیە شدە است. در این پروژە با تکیە بر پژوهش‌های میدانی ۱٦ سالە گلی شادکام، پژوهشگر کرمانج و کارشناس ثبت میراث ناملموس، و همکاری مردم کرمانج، تلاش شدە تا گوشەهایی از تاریخ، هنر، فرهنگ، معیشت و زندگی این قوم بە تصویر کشیدە شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha