۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85296097
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

عملیات اجرایی ۶۵ کیلومتر فیبرنوری روستایی در شهرستان اندیکا آغاز شد

اهواز- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان‌گفت: عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری روستایی بخش چلو شهرستان اندیکا به طول ۶۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرحuso وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز یکشنبه آغاز شد.

مهدی شه‌نظری‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها و مناطق محروم و کمتر برخوردار استان بیان کرد: با اجرای پروژه فیبرنوری روستایی بخش چلو شهرستان اندیکا که از مسیر شهر قلعه خواجه به شهر زابوت به طول ۶۵ کیلومتر انجام می‌شود ۱۲ سایت تلفن همراه و مرکز مخابراتی به شبکه فیبرنوری روستایی متصل خواهد شد.

وی افزود: شهرستان اندیکا یکی از مناطق محروم استان و کشور است و در همین راستا توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این منطقه یکی از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

شه‌نظری با اشاره به تاثیر تقویت ارتباطات در جذب گردشگر در این شهرستان گفت: با اجرای طرح‌های جدید، شاهد بهبود وضعیت ارتباطی و فراهم شدن امکان اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار و استفاده گردشگران از شبکه ملی اطلاعات خواهیم بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این اقدامات با هدف کاهش شکاف دیجیتال و توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان انجام شده‌اند و می‌توانند موجب توسعه اشتغال مبتنی بر شبکه ارتباطی در این مناطق شوند.

به گزارش ایرنا، طرح نهضت جهادی توسعه و ظرفیت سازی فیبرنوری مخابرات (پروژه نجما) استان خوزستان در حال انجام است که طبق برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه تا ۲ سال آینده به اتمام خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha