۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85296019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحقق ۵۰ درصدی هدفگذاری اشتغال در استان زنجان

۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۸
کد خبر: 85296019
تحقق ۵۰ درصدی هدفگذاری اشتغال در استان زنجان

زنجان – ایرنا – امسال ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان زنجان هدفگذاری شده که به گفته مسئولان تا نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد آن محقق شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال مجموع عملکرد استان در این زمینه همچون سال گذشته بیش از هدفگذاری باشد.

به گزارش ایرنا، اهمیت ایجاد اشتغال در ایجاد ثبات اقتصادی جامعه موضوعی غیر قابل انکار است و توجه هرچه بیشتر به موضوع اشتغال در جامعه می تواند افزایش سطح رفاه عمومی را در پی داشته باشد.

دولت سیزدهم از بدو شروع فعالیت خود ایجاد اشتغال را جزو اولویت های مهم خود قرار داده و در این راستا برنامه های مختلفی را تدوین و عملیاتی کرده است.

در استان زنجان نیز طرح ها و برنامه های اشتغالزایی همواره جزو مسائل اولویت دار دستگاه های مختلف اجرایی بوده که هر یک بنا به زمینه فعالیت و کارکردشان در این مسیر گام هایی را برداشته اند.

سهم زنجان از هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۷۰ شغل تعیین شده بود که بر اساس اعلام مسئولان بر پایه آمارهای ثبتی دستگاه های اجرایی در سامانه رصد این هدفگذاری به میزان ۱۱۶ درصد یعنی حتی بیش از هدف تعریف شده تحقق یافت.

تحقق ۵۰ درصدی هدفگذاری اشتغال در استان زنجان

سهم ۲۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی زنجان از تسهیلات قرض الحسنه اشتغال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه امسال در مجموع سهم این استان از منابع قرض الحسنه اشتغالزایی ۲۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال است، ‌گفت: این منابع از ۲ طریق نهادهای حمایتی و کارگزاران تعیین شده به متقاضیان پرداخت می شود.

حسین محمدی افزود: ۱۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال از این منابع قرض الحسنه از طریق بهزیستی، کمیته امداد، بنیاد برکت و صندوق نوآوری و شکوفایی به متقاضیان اشتغالزایی پرداخت، و ۱۱ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال دیگر نیز از طریق سایر کارگزاران مثل بسیج سازندگی، بیناد علوی، ‌بنیاد کرامت و سازمان حمایت از صنایع برای متقاضیان کارسازی می شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی در قالب تبصره ۱۶ بود ولی امسال این تسهیلات نیز در دل تسهیلات تبصره ۱۸ جا گرفت و با همین نام پرداخت می شود.

اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال های ایجاد شده از طریق این تسهیلات قابل راستی آزمایی است.محمدی ادامه داد: بخش دیگر تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به کمک به واحدهای تولیدی است که بخشی از طریق منابع ملی و بخشی نیز از طریق حساب پیشرفت و عدالت که در استان ها ایجاد شده، تامین می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد در خصوص اشتغال های ایجاد شده از طریق این تسهیلات قابل راستی آزمایی است، گفت: با توجه به ورودی های جدید به بازار کار باید از همه ظرفیت ها برای ایجاد اشتغال در استان بهره بگیریم.

تحقق ۵۰ درصدی هدفگذاری اشتغال در استان زنجان

شیب نزولی نرخ بیکاری در استان زنجان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه امسال ایجاد ۱۶ هزار شغل در استان هدفگذاری شده است، گفت: تحقق این هدفگذاری از راه های مختلفی مثل پرداخت تسهیلات اشتغال تبصره ۱۸ و تسهیلات مساغل خانگی، بهبود محیط کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها دنبال می شود.

در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نرخ بیکاری در استان شیب نزولی به خود گرفته است.طیب جعفری با بیان اینکه تا نیمه نخست سال جاری بیش از ۵۰ درصد هدفگذاری اشتغال در استان محقق شده است، ‌افزود: انتظار می رود تا پایان سال مجموع عملکرد استان در این زمینه همچون سال گذشته بیش از میزان هدفگذاری باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران، این استان در شاخص های بازار کار از جمله پایین بودن نرخ بیکاری، نرخ مشارکت اقتصادی و نسبت اشتغال رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

جعفری افزود: بر اساس این گزارش، استان زنجان طی بهار امسال در نرخ مشارکت اقتصادی با میزان ۵۰.۹ درصد در صدر استان های کشور قرار گرفته است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم با توجه به احیای واحدهای راکد همچنین پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، نرخ بیکاری در استان شیب نزولی به خود گرفته است.

تحقق ۵۰ درصدی هدفگذاری اشتغال در استان زنجان

زنجان در رتبه دوم کشور از نظر نرخ بیکاری

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی زنجان با بیان اینکه این استان با نرخ بیکاری ۶.۷ درصد، در رتبه دوم کشور از لحاظ کم بودن این شاخص قرار دارد، گفت: در زمان حاضر شمار بیکاران استان ۲۷ هزار و چهار نفر برآورد شده است.

ایرج امینی با بیان اینکه جمعیت فعال استان زنجان ۴۰۵ هزار و ۲۰۵ نفر است، افزود: از این تعداد ۳۷۸ هزار و ۲۰۱ نفر شاغل هستند.

وی ادامه داد: ۳۱۸ هزار و ۸۶۴ نفر از شاغلان استان در بخش خصوصی و ۵۹ هزار و ۳۳۷ نفر نیز در بخش دولتی و عمومی اشتغال دارند.

امینی گفت: ۲۵.۴ درصد شاغلان استان در بخش کشاورزی، ‌۳۳.۶ درصد در بخش صنعت و ۴۱ درصد نیز در بخش خدمات مشغول به کار هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در این استان ۶.۷ درصد است و زنجان در این شاخص رتبه دوم را در کشور دارد، اظهار کرد: نرخ بیکاری مربوط به افراد ۱۸ تا ۳۵ ساله استان ۱۱.۸ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه براساس برآوردهای جمعیتی مرکز آمار ایران، جمعیت این استان در سال ۱۴۰۲ یک میلیون و ۱۱۴ هزار نفر برآورد شده است، اظهار کرد: جمعیت شهری استان ۷۷۵ هزار نفر (۶۹.۶ درصد) و جمعیت روستایی ۳۳۹ هزار نفر (۳۰.۴ درصد) است.

در سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۵۷ هزار و ۴۶۱ نفر ثبت شد.

برآیند:

ایجاد ۱۶ هزار فرصت شغلی جدید در استان زنجان طی سال جاری هدفگذاری شده که با اقدامات حمایتی صورت گرفته در دولت سیزدهم تا نیمه نخست امسال حدود ۵۰ درصد آن تحقق یافته است.

با برنامه ریزی صورت گرفته در این حوزه، تا پایان سال جاری قطعا عملکردی فراتر از هدفگذاری صورت گرفته در حوزه اشتغال استان ثبت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha