امام جمعه ایلام: محور مقاومت از گفتمان بسیج نشات گرفته است

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: تفکر و نقش بسیج امروزه مرزهای سیاسی و جغرافیایی کشور ما را درنوردیده و در جغرافیای منطقه و محور مقاومت گسترش یافته و این محور از گفتمان بسیج نشات گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نورکریمی تبار روز یکشنبه در دیدار با فرمانده و جمعی از نیروهای سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام به مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: تفکر بسیج باید فراتر از مرزهای ایران و جبهه مقاومت باشد و این تفکر ظلم ستیز در سطح دنیا اشاعه و با مکتب بسیج از مستضعفان و مظلومان عالم از جمله غزه دفاع شود.

وی افزود: هم اکنون نگاه و رویکردهای منطقه و دنیا به جمهوری اسلامی و مذهب تشیع جلب شده است و جمهوری اسلامی باید نقش بیشتری در اشاعه تفکر بسیج داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: خدمات بسیج باید برای افکار عمومی رسانه ای شود چرا که بسیج در همه عرصه ها و خدمات رسانی ها به عامه جامعه نقش آفرین و به فرموده امام راحل شجره طیبه انقلاب است و سپاه به عنوان متولی بسیج باید خدمات رسانی ها را از طریق رسانه ها برای مردم بازگو کند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت گردان ها و پایگاه های مقاومت محلات برای مدیریت منسجم و برنامه ریزی شده اعضای بسیج و استفاده از توان آنها در فعالیت های پایگاه های مقاومت بهره گیری شود.

وی اضافه کرد: سپاه و بسیج منشا خدمات عمرانی گسترده ای در سطح جامعه هستند و ارائه خدمات عمرانی و معیشتی باید همراه با پیوست بسته های فرهنگی و تبیینی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام بیان کرد: حوادث سال گذشته نشان داد که دشمن در درازمدت بر روی فکر و ذهن نسل جوان ما سرمایه گذاری و مهندسی افکار کرده است در حالی که باید دانش آموزان نسبت به واقعیت ها و اهداف پشت پرده دشمن آگاه و تبیین شوند و هفته بسیج بهترین فرصت برای بیان این واقعیت ها است.

وی اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی و راهیان نور را یک حرکت مثبت دانست و تاکید کرد: حضور دانش آموزان در مناطق عملیاتی باید دارای خروجی کار تاثیرگذار باشد و پیام رزمندگان و آرمان های دفاع مقدس هنرمندانه و ظریف به دانش آموزان انتقال یابد و البته دانش آموزان بعد از اردوهای راهیان نور به حال خود رها نشوند.

امام جمعه ایلام: محور مقاومت از گفتمان بسیج نشات گرفته است

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام هم گفت: شناساندن اهداف و کارکرد بسیج به عموم مردم در قالب توجه به اقشار ۲۰گانه بسیج با محوریت جوانان و نوجوانان برنامه ریزی و هدف گذاری شده است.

سردار جمال شاکرمی افزود: در سال تحصیلی جاری سه هزار دختر به مناطق عملیاتی اعزام شده اند و از فردا نیز چهار هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر و ۵۰۰ فرهنگی و در مجموع هشت هزار دانش آموز و فرهنگی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.

وی یادآور شد: در هفته بسیج امسال ۸۶ سرفصل در یک هزار و ۵۰۰ ریزبرنامه در اقصی نقاط استان برگزار می شود که رزمایش اقتدار بسیجیان، اهدای ۳۰۰ جهیزیه، تعمیر ۵۰۰ باب مسکن، افتتاح ۲۰ واحد مسکونی، آبرسانی به ۱۰ روستا، توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی، رزمایش عشایری و رونمایی از خودرو ویژه سیار دامپزشکی، یادواره شهدا و فعالیت های فرهنگی انجام می گیرد.

شاکرمی ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد ریال برای کانال های انتقال آب نقاط استان هزینه شده است و به مناسبت برگزاری یادواره باشکوه شهدای ایل خزل ۴۰۰ خدمت (به نیابت از هر شهید یک خدمت) به مناطق روستایی ایل خزل در دستور کار است که برخی از این ۴۰۰ خدمت انجام شده و مابقی نیز اجرا می شود.

وی تامین آب کشاورزی روستای گلان، کمک های مالی و حمایتی به نیازمندان، اعزام تیم های پزشکی به نقاط محروم، اعزام تیم دندان پزشکی به روستاهای زرین آباد، کمک به تامین هزینه عینک به افراد نیازمند ساکن در کارزان، ۱۰ میلیارد ریال هزینه برای محرومیت زدایی در منطقه دشت عباس دهلران و مشارکت در ساخت یا تعمیر۳۰۰ واحد مسکونی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را از برنامه های بسیج استان ایلام عنوان کرد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام تاکید کرد: اتصال بیشتر آحاد مردم به انقلاب و جلب اعتماد عمومی با استفاده از ظرفیت بسیج یکی از اهداف مهمی است که همواره توسط گروه های جهادی همزمان با ارائه خدمات عمرانی، محرومیت زدایی، آموزشی، معیشتی و حمایتی مورد توجه قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha