گام‌های امیدبخش مدیران ارشد استان سمنان در پایتخت و لزوم اطلاع‌رسانی بهتر

سمنان - ایرنا - مجموعه مدیریتی استان سمنان و در راس آن استاندار، پاییز ۱۴۰۲ علاوه بر پیگیری‌های مطالبه‌های مردمی و نشست‌های اجرایی در استان، طی بیش از ۱۴ دیدار با مسئولان ملی و اعضای هیات دولت در تهران برای تخصیص اعتبار و بسته‌های حمایتی به منظور عمران و آبادانی دیار دارالمرحمه تلاش زیادی کرد که البته در رسانه‌ها کمتر به آن پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استانداران سمنان طی سال‌های گذشته و در دولت‌های مختلف، همواره روزهای دوشنبه هر هفته برای رایزنی با مسئولان ملی به منظور پیگیری مطالبه‌های مردمی و رفع چالش‌های استان راهی تهران می‌شدند، اما به اذعان اهالی رسانه، اطلاع‌رسانی در این خصوص بسیار ضعیف بود.

توجه به موضوع جهاد تبیین از تاکیدهای مستمر رهبر معظم انقلاب و ارتقای اصل گردش آزاد اطلاعات و اطلاع‌رسانی شفاف از جمله سیاست‌های کلان دولت سیزدهم در حوزه اطلاع‌رسانی است و هرچند رویکرد رسانه‌ای «سیدمحمدرضا هاشمی» استاندار سمنان طی ۲ سال اخیر سبب اطلاع‌رسانی لحظه‌ای کلیات دیدارها و برنامه‌های مختلف مدیریت ارشد استان در تهران شده است، اما این مهم برای امیدآفرینی بیشتر در بین آحاد جامعه همچنان نیازمند اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر به منظور تقویت و پرداختن به جزئیات بیشتر است.

در این گزارش نگاهی به برنامه‌ها و پیگیری‌های مجموعه مدیریتی استان سمنان از ابتدای فصل پاییز ۱۴۰۲ با حضور در تهران پرداخته شده است که همه به منظور رفع مشکلات و موانع توسعه و پیشبرد طرح های اجرایی و عمرانی مناطق و در حوزه های مختلف بوده است.

گام‌های امیدبخش مدیران ارشد استان سمنان در پایتخت و لزوم اطلاع‌رسانی بهتر

چهارم مهر ۱۴۰۲، شماری از مدیران استان سمنان از جمله احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، و امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با حضور در تهران، در نشست شورای عالی انجمن آثار و مفاخر ملی شرکت کردند. پیگیری تعهدات ملی برای برگزاری همایش ملی ابن یمین فریومدی و دیدار با فرشاد مهدی پور معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری مسائل مرتبط با نشریات استان از دیگر برنامه‌های سفر تیم مدیریتی استان به پایتخت بود.

دیدار با محسن اسلامی مدیرکل انتخابات و دبیر ستاد انتخابات کشور و پیگیری مسائل ستاد انتخابات استان سمنان، دیدار با عبدالله مرادی مدیرکل سیاسی وزارت کشور و پیگیری مسائل استان، دیدار با محسن حشمتیان معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور و روسای ادارات تخصصی حوزه سیاسی و پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه احزاب و تشکل های سیاسی، کمیسیون های دانشجویی و کارگری استان و دیدار با کیایی‌نژاد معاون انتخابات وزارت کشور و پیگیری موضوعات آموزش انتخابات ویژه فرمانداران، معاونین سیاسی فرمانداری‌ها و کارشناسان انتخابات فرمانداری‌ها و بخشداران و دست اندرکاران انتخابات استان سمنان نیز چهارم مهرماه انجام شد.

استاندار سمنان روز دوشنبه دهم مهر ۱۴۰۲ نیز به منظور پیگیری امور زیربنایی و اساسی استان با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در محل دفتر وزیر، دیدار و گفت‌وگو کرد و محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و محمدرضا باقری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این دیدار استاندار سمنان را همراهی کردند.

گام‌های امیدبخش مدیران ارشد استان سمنان در پایتخت و لزوم اطلاع‌رسانی بهتر

هاشمی در دهمین روز از مهر ماه همچنین به همراه محمدحسین ذوالفقاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) دیدار کرد و افزایش تخصیص وام قرض‌الحسنه و تامین اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند از جمله موارد مطرح شده در این دیدار بود.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان سمنان بیست و چهارم مهرماه به همراه علی‌اصغر خانی نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و درباره نیازها، الزامات و آخرین وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان‌های شاهرود و میامی در شرق استان سمنان بحث و تبادل نظر کرد.

وی همچنین به همراه سیدمحمدتقی علوی مدیرکل ورزش و جوانان استان با کیومرث هاشمی ، وزیر ورزش و جوانان در تهران دیدار و درباره طرح‌های نیمه تمام ورزشی استان و طرح های حوزه ورزش و جوانان گفت‌وگو کرد.

هاشمی با پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز در بیست و چهارم مهرماه نشستی داشت.

گام‌های امیدبخش مدیران ارشد استان سمنان در پایتخت و لزوم اطلاع‌رسانی بهتر

استاندار سمنان روز دوشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ در سفری دیگر به تهران همراه با امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیدار و درباره موضوعات مرتبط با ماموریت‌های این وزارتخانه در استان سمنان، برگزاری جشنواره‌های کشاورزی و روستایی، ضرورت رسیدگی و توجه بیشتر به کاروانسراهای ثبت‌جهانی و ثبت‌ملی در استان سمنان و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمل‌ونقل ریلی گفت و گو کرد.

هاشمی هشتم آبان ماه در روزی پرکار به همراه سیدیاسر حسن پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونانش دیدار کرد.

استاندار سمنان در برنامه کاری دیگر این روز، با حمیدرضا خان‌محمدی معاون عمرانی وزیر و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به منظور پیگیری موضوعات مهم استان گفت و گو کرد.

استاندار سمنان همچنین در دهمین همایش ملی پدافند غیرعامل کشور با شعار «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» در سالن‌ همایش های بین المللی صدا و سیما در تهران با حضور سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و رییس کمیته دایمی پدافند غیر عامل کشور، مجتبی ذوالنور نایب رییس مجلس شورای اسلامی، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل و جمعی از مسوولان لشکری و کشوری، به دلیل اهتمام ویژه به حوزه پدافند غیرعامل، به عنوان استاندار نمونه در بین استانداران معرفی و تجلیل شد.

گام‌های امیدبخش مدیران ارشد استان سمنان در پایتخت و لزوم اطلاع‌رسانی بهتر

اسماعیل طحان ناساری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، فرمانداران گرمسار و مهدیشهر و روسای منتخب کارگروه های ۱۱ گانه شورای پدافند غیر عامل استان نیز در این آیین حضور داشتند.

استاندار سمنان هشتم آبان ماه با غلامرضا صالحی رییس و جمعی از معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دیدار کرد و پیگیر مشکلات این حوزه از مسوولان ملی شد.

پانزدهم آبان ماه ۱۴۰۲، استاندار سمنان با سردار جلال الدین آبرومند جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در تهران دیدار کرد که در این سفر کاری سردار سرتیپ دوم پاسدار منصور شوقانی فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان نیز حضور داشتند.

امید می‌رود با تدوین یک پیوست رسانه‌ای و تعامل هر چه بیشتر مسئولان و رسانه‌های استان سمنان، دیدارها و نشست‌های مهم مسئولان ارشد استان در تهران برای پیگیری‌ مطالبه‌های مردمی و رفع چالش‌های اساسی این خطه با رویکردی مناسب‌تر بازگو شود و از این طریق علاوه بر عمل به فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین و حرکت در مسیر سیاست‌های دولت سیزدهم در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی، زمینه امیدآفرینی هر چه بیشتر در بین آحاد مردم دارالمرحمه فراهم شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان با هشت شهرستان و بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha