کی‌یف: برق ۴۱۶ شهر و روستای اوکراین در حمله پهپادی روسیه قطع شد

تهران- ایرنا- مقام‌های اوکراین امروز (شنبه) اعلام کردند که روسیه شبانه‌ یک حمله پهپادی بزرگ به اوکراین انجام و زیرساخت‌ها را هدف قرار داد و این حمله باعث قطع برق در ۴۱۶ شهر و روستا در جنوب، جنوب شرق و شمال این کشور شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، نیروی‌ هوایی اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله به چندین منطقه این کشور از ساعت هشت شب روز جمعه تا ساعت چهار صبح روز شنبه (به وقت محلی) به طول انجامید. پدافند هوایی ۲۹ فروند از ۳۸ پهپادی که روسیه پرتاب کرده بود را سرنگون کرد.

وزارت انرژی اوکراین خبر داد که برق ۴۱۶ شهر و روستا در منطقه اودسا (Odesa) در جنوب و در منطقه زاپوریژیا (Zaporizhia) در جنوب شرقی پس از آسیب‌دیدگی شبکه‌ها در حملات، قطع شده است. همچنین یک پالایشگاه نفت در منطقه اودسا هدف قرار گرفت.

ارتش اوکراین اعلام کرد: در جریان حمله شبانه ۲ ساختمان تاسیساتی در منطقه شمالی شهر «چرنیهیف» (chernihiv) اوکراین در مرز روسیه و بلاروس آسیب دیده‌اند و ۶ شهرک در این منطقه بدون برق هستند.

پیشتر گزارش شده بود که مقام‌های اوکراین نگران هستند که روسیه یک سلسله حملات هماهنگ به شبکه برق را همانند زمستان گذشته آغاز کرده باشد.

طبق گزارشات، ضدحملات اوکراین تاکنون پیشرفت کندی داشته و با نزدیک شدن به فصل زمستان، این کشور برای پیشروی بیشتر تحت فشار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha