سامانه بارشی جدید جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جدید که با خود بارش برف و باران به همراه دارد، جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می گیرد.

اردلان محمدپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فعالیت این سامانه از اواخر روز یکشنبه آغاز می شود و بارش‌ها تا روز سه‌شنبه در این منطقه تداوم دارد که بارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش ها به صورت برف پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: همزمان با شروع فعالیت این سامانه بارشی، هوای سرد نیز به این منطقه ریزش می کند و دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: قبل از ورود این سامانه نیز امواج پراکنده بارشی به صورت افزایش ابر، ورزش باد شدید و بارش‌ها نقطه ای در این منطقه تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به بارش باران در برخی مناطق جنوب آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته افزود: در این مدت بارش در سردشت۴.۳ میلی‌متر، پیرانشهر ۳.۱ میلی‌متر، اشنویه ۲.۱ میلی‌متر، ارومیه ۱.۳ میلی‌متر و در تکاب ۴. میلی‌متر ثبت شد.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهر و اشنویه، چالدران با حداقل دمای سه درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بودند؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۱۲ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش های پاییزی در مهاباد افزود: در سال آبی جاری تاکنون بیش از ۲۸ میلی‌متر بارندگی در ایستگاه هواشناسی مهاباد ثبت شده است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha