یادی از سروقامتان ایثارگر محیط‌زیست

۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۸:۴۱
کد خبر: 85294590
یادی از سروقامتان ایثارگر محیط‌زیست

کرمان- ایرنا- می‌گوید سروقامتان محیط زیست در کنار ایثاری که در حفاظت از محل زیست‌مان انجام می‌دهند، پابه‌پای سایر افراد جامعه و در دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی یا نظامی این سرزمین نیز ایثارگری‌شان نمود دارد و شهید می‌دهند یا بخشی از جسم‌شان را، تا به تامین امنیت کشورشان هم کمک کرده باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان به برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور اشاره می کند که قرار است بزودی در خوزستان برگزار شود و کاروانی از دیار کریمان نیز مهمان این نشست خواهد بود.

مجتبی نیک طبع به این بهانه ضمن تشریح آمار ایثارگران و خانواده های شهدای عرصه محیط زیست استان کرمان، تاکید دارد که همه وظیفه داریم حریم و حرمت ایثارگران و خانواده شهدا را به هر نحو ممکن پاس بداریم.

یادی از سروقامتان ایثارگر محیط‌زیست
نیک طبع مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کرمان

وی روز یکشنبه در گفت وگو خبرنگار ایرنا گفت: به منظور شرکت در این کنگره خوزستان، کاروانی از استان با عنوان راهیان نور شرکت خواهند داشت.

نیک طبع افزود: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، سازمان محیط زیست در ۲ سال اخیر اقدامات زیادی انجام داده و قرار است کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست نیز در استان خوزستان از اول تا سوم آذرماه جاری برگزار شود.

وی بیان کرد: از ابتدای روی کارآمدن دولت سیزدهم براساس سیاست‌های این دولت همگام و همصدا با سایر اقشار مردم، توجه به اهمیت جامعه ایثارگری و خدمات ارزنده آنان به نظام مقدس جمهوری اسلامی در اولویت قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در راستای توجه به ایثارگران قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و قانون استخدامی جانبازان را پیش برده است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در قانون بودجه یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌شود که دستگاه‌های اجرایی نیز براساس تکالیف قانونی به این موضوعات توجه داشته‌اند.

تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر کرمانی

وی ضمن اشاره به برنامه تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران کرمانی در کنگره شهدای محیط زیست، تاکید کرد: ۳۰ درصد پرسنل اداره کل محیط زیست کرمان شامل ۳۰ فرزند شهید، یک نفر همسر شهید،۶ جانباز شاغل، ۱۶ فرزند جانباز، هفت فرزند رزمنده، یک شهید در درگیری با متخلفان محیط زیست و ۲ نفر شهید از جانبازان جنگ تحمیلی متعلق به جامعه شهدا و ایثارگران هستند.

نیک طبع خاطرنشان کرد: کاروان راهیان نور اداره کل محیط زیست کرمان علاوه بر شرکت در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در کنار سایر برنامه‌های جانبی از مناطق جنگی استان خوزستان نیز بازدید خواهد کرد.

وی برگزاری کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست در خوزستان را نقطه عطفی برای ابراز و شناساندن بیشتر مظلومیت مدافعان و حافظان سبزپوش کشور برشمرد و تصریح کرد: هدف اصلی این کنگره نیز تکریم و تعظیم در مقابل مقام شامخ شهدا و جان‌نثاران محیطبان و خانواده‌های این عزیزان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان ادامه داد: آحاد جامعه باید بدانند که سروقامتان محیط زیست نیز همراه و همگام با دیگر اقشار مردم، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نظامی در راه حفاظت از مواهب خدادادی و طبیعی جان خود را از دست می‌دهند و جانباز یا شهید می‌شوند.

وی تاکید کرد: محیط زیست بعد از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بیشترین شهید را تقدیم این مرزو بوم کرده است و امید داریم همایش‌هایی چون نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست مردم را نسبت نقش و جایگاه مجموعه محیط زیست در حراست از مواهب طبیعی بیشتر آشنا کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha