۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹
کد خبر: 85294549
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرستاران یزدی، توجه به مطالبات خود را خواستار شدند

یزد -ایرنا- حدود ۳۰۰ پرستار مراکز درمانی دولتی یزد روز شنبه با حضور در مقابل استانداری این استان، رسیدگی به مطالبات خود و از جمله اصلاح تعرفه‌های پرستاری و افزایش کارانه و دستمزد خود را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا آنها اعلام کردند خواسته های آنها سالهاست بر روی زمین مانده و لازم است مسوولان کشوری مطالبات این قشر را در دستور کار خود قرار دهند.

یکی از پرستاران یزدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: پاداش های مناسبتی که در طول سال و در دیگر استان ها به پرستاران پرداخت می شو، در یزد اعمال نشده و تاکنون کمتر در این زمینه پرداختی صورت گرفته است.

به گفته وی همچنین در زمینه کارانه، این ردیف از سال ۱۴۰۲ حذف شده و در خصوص درآمدهایی که درصدی از آن به پرسنل پرداخت می شده، اکنون تنها کادر اداری و حتی بخش خدمات را شامل می شود و پرداخت کارانه به پرستاران صورت نمی گیرد.

یکی از پرستاران بیمارستان دولتی شهرستان میبد نیز به ایرنا گفت: فوق العاده خاص که اضافه کار و سختی کار را شامل می شود، به پرستاران پرداخت نمی شود و حتی در زمینه مالیات نیز درصدی از حقوق پرستاران کسر می شود و به رغم کمبود پرستاران در بیمارستان های دولتی، هیچ گونه ردیفی برای سختی کار و پاداش جود ندارد و لذا از مسئولان درخواست داریم این روند اصلاح شود.

"سیدکاظم رضوی"، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در حاشیه حضور پرستاران در مقابل استانداری یزد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: همه پرداختی ها به پرستاران عزیز در مراکز دولتی، بر اساس دستورالعمل کشوری است و ما هیچ گونه دخل و تصرفی در آن نداریم.

وی ادامه داد: البته پیگیری های لازم در رابطه با پرداخت پاداش و افزایش حقوق صورت می گیرد اما همه این تصمیمات به صورت کشوری و یکسان برای استان ها اعمال می شود و در اختیار استان یزد نیست.

رئیس نظام پرستاری استان یزد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برخی از مطالبات همکاران ما به حق است و با توجه به فرمایشات و دستورات رهبر انقلاب که خواستار اصلاح تعرفه های پرستاری شدند، این اقدام در دو سال گذشته پیگیری شده و باید تعرفه ها اصلاح شود که در حال پیگیری است.

محمدعلی مهیجی افزود: نامه نگاری های لازم از طرف نظام پرستاری استان یزد و همچنین دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته و باید مصوبه آن تصویب شود تا نسبت به پیگیری مراحل قانونی اقدام گردد و در مجلس شورای اسلامی این مسئله در حال پیگیری است و هنوز مراحل اداری آن انجام نشده است.

وی اظهار داشت: دغدغه های پرستاران استان یزد با توجه به کمبودی که در این حرفه وجود دارد، به حق است و ما نیز پیگیری های لازم را خواهیم داشت اما بسیاری از موارد فقط مربوط به یزد نیست و همه کشور درگیر آن هستند و نیاز به تصمیم گیری در مرکز دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: توسط شورای عالی بیمه وزارت بهداشت اصلاح تعرفه های پرستاری صورت گرفت و پرداخت آن ابلاغ شد و از تاریخ پنجم تیرماه ۱۴۰۱ این قانون اجرا گردید.

حامد هاتفی ادامه داد: در مرحله اول، سه ماهه تابستان سال گذشته با تعرفه جدید به پرستاران پرداخت شد و هم اکنون نیز از تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ تا پایان فرودین ۱۴۰۲ همه مبالغ بدهی تعرفه های پرستاری بدون کسورات پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: بقیه مطالبات پرستاران نیز در حال پیگیری است و تعرفه های پرستاری مراکز درمانی استان یزد طبق قانون جدید در همه کشور یکسان بوده و پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت می شود.

حضور پرستاران پس از ساعاتی پایان یافت و نمایندگان آنها از طرف بقیه این قشر با حضور در استانداری، مطالبات خود را به مسوولان استان اعلام کردند.

استان یزد ۴۵۰۰ پرستار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha