۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85294335
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۰
کد خبر: 85294335
اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد اهدا شد

شهرکرد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: اهدای عضوی یک بیمار مرگ مغزی حیات‌بخش جان تعدادی از بیماران شد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، رسول رحیمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: ابراهیم سهرابی فیل‌آبادی ۴۵ ساله از شهرستان فارسان به علت مرگ مغزی در بیمارستان کاشانی شهرکرد بستری و تحت مراقبت بود.

وی افزود: با فداکاری و بخشندگی، خانواده وی رضایت به اهدای اعضای این بیمار دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پس از آن عمل جراحی جداسازی اعضای این بیمار توسط تیم پیوند اعضای بیمارستان کاشانی شهرکرد انجام شد.

رحیمی یادآور شد: به دنبال این عمل جراحی، کبد و کلیه های وی جداسازی و برای بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

به گفته وی، از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ مورد اهدای عضو در استان چهارمحال و بختیاری به ثبت رسیده است.

به گزارش ایرنا، سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می‌شوند که در ۳۶ درصد موارد، تیم‌های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده‌ها می‌شوند و این در حالی است که در چهارمحال و بختیاری از هر سه خانواده ۲ خانواده برای اهدای عضو بیمار خود اعلام رضایت می‌کند.

بخش پیوند کبد بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان تنها بخش پیوند در غرب کشور در دولت سیزدهم و در اواخر سال ۱۴۰۱ افتتاح شد و مجهز به امکانات و نیروی انسانی متخصص و فوق تخصص با توانمندی‌های خاص علمی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha