فیلم | شیرینی خدمت را به کام مردم تلخ نکنیم

یاسوج- ایرنا- جاده ملی پاتاوه به دهدشت به عنوان بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب به طول ۱۳۶ کیلومتر تیرماه امسال زیربار ترافیک رفته است اما طبق آخرین آمار پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد میزان تصادفات در این جاده رو به افزایش است و تاکنون ۱۶ فوتی در این محور در سال جاری به ثبت رسیده است و به گفته پلیس در صورت اصلاح نقاط حادثه خیز شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی این جاده ملی در سال ۷۴ آغاز شد و برای سهولت کار به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.

دستور رئیسی برای ایمن سازه جاده

اما با گذشت سال هااین جاده ارتباطی و ملی همچنان کمبودهایی دارد و بر اساس ارزیابی ها حدود ۲۰ نقطه حادثه خیز و پیچ های خطرناک در این محور وجود دارد که بروز تصادفات مرگباری را با افزایش بار ترافیکی به ویژه در بهار و تابستان فراهم می کند.

همچنین تونل های نیمه تاریک و با روشنایی کم این جاده مهم ترانزیتی خود عامل دیگری در افزایش میزان تصادفات خواهد بود.

در طول این مسیر 12تونل نیز حفر شده، که تنها تعداد کمی از آنها به سیستم روشنایی تجهیز شده است.

رئیس جمهور در آیین بهره برداری این جاده ارتباطی گفت: طولانی شدن روند اجرایی این جاده بیش از این به صلاح نبود و مردم این منطقه باید پس از سال ها انتظار طعم یک جاده مهم و با اهمیت را بچشند و دولت سیزدهم از همان ابتدا نیز این طرح جزو برنامه های ویژه خود قرار داد و از جمله ۱۲ ابرپروژه مورد توجه دولت و وزارت راه و شهرسازی شد.

آیت الله رئیسی در آیین بهره برداری تاکید کرد که برخی نواقص ها و کمبودها به ویژه نقاط حادثه خیز این جاده مهم و شریانی باید در اولویت کار وزارت راه و شهرسازی و مسئولان اجرایی استان کهگیلویه وبویراحمد قرار گیرد.

رئیس جمهور در آن جلسه اشاره ای به وضعیت روشنایی نامناسب برخی تونل ها از جمله تونل بالای ۲ و نیم کیلومتری پات داشت و تصریح کرد که باید در سریعترین زمان ممکن این مشکل رفع شود .

رئیس جمهور تاکید کرد که در طول مسیر برخی رانندگان و مردم نیز تاکید داشتند که این جاده علائم هشداردهنده کم دارد و دارای نقاط حادثه خیز خطرناکی است که باید این مهم هم در دستور جدی مسئولان امر قرار گیرد و رئیس جمهور همچنین خواستار گزارش دقیق کارهای انجام شده برای رفع برخی مشکلات موجود در این جاده ارتباطی شد.

باید مراقب بود که عدم ایمن سازی جاده پاتاوه به دهدشت از جمله نبود نیوجرسی، خط کشی، نبود روشنایی در تونل ها و مسیر و دیگر موارد شیرینی این خدمت را در کام مردم تلخ نکند.

جاده پاتاوه به دهدشت هم اکنون زیر بار ترافیک رفته که همین امر منجر به حوادث جاده ای شده است و به همین علت، ضرورت دارد دستکم ایمنی این راه ارتباطی مد نظر قرار شود.

ساخت جاده ملی پاتاوه به دهدشت در سفر سال ۱۳۷۳رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه و بویراحمد مصوب و یک سال بعد عملیات اجرایی آن آغاز شد.

فاصله راه ارتباطی مناطق مختلف از مسیرهای دیگر تا بخش دیشموک ۳۰۰ کیلومتر، بخش چاروسا ۲۸۰ کیلومتری و شهرستان لنده با شهر یاسوج ۲۴۰ مرکز استان است که با استفاده از این جاده به ترتیب به ۱۹۰ ، ۱۷۰ و ۱۴۰ کیلومتر کاهش می یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha