۸۹ ایالت روسیه زیر یک سقف

مسکو- ایرنا- این روزها نمایشگاه بین‌المللی روسیه با حضور نمایندگانی از ایالت‌های مختلف کشور در پارک ودنخای مسکو در حال برگزاری است و طی ۲ هفته نخست برپایی، بیش از یک میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، پلاکاردها و نشان‌های مربوط به نمایشگاه بین‌المللی روسیه به عنوان یکی از رویدادهای فرهنگی مهم این کشور چند وقتی است که در ایستگاه‌های مترو و خیابان‌های پایتخت دیده می‌شود. نمایشگاهی که به نمایش دستاوردهای روسیه در عرصه‌های مختلف اختصاص دارد و با بازدید از غرفه‌های آن می‌توان در طول چند ساعت با مهم‌ترین مناطق این کشور پهناور از نزدیک آشنا شد. وقتی از در اصلی پارک ودنخا که به عنوان مرکز نمایشگاهی روسیه شهرت دارد، وارد این مجموعه ۸۷ هکتاری می‌شوید علائم و نمادهای نمایشگاه‌ که به شکل قلبی بزرگ تصویر شده‌اند، توجه‌تان را جلب می‌کنند. اولین غرفه روبه‌روی ورودی پارک که با صف طولانی بازدیدکنندگان خودنمایی می‌کند، تونلی است که در آن مهم‌ترین دستاوردهای روسیه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پزشکی، فضایی و تکنولوژی‌های نوین با اعداد و ارقام در مانیتورهای بزرگ و به شکل تصاویر متحرک به نمایش درآمده‌اند. دور تا دور این غرفه ۹۰ کاج کوچک قرار دارد؛ ۸۹ درخت به نشانه تعداد ایالت‌های روسیه و یک درخت به عنوان نماد کشور. این درختچه‌ها به مناسبت سال نو میلادی و با تزئینات مخصوص هر ناحیه تزیین خواهند شد.

نمایشگاهی به بزرگی روسیه

با توجه به دمای زیر صفر این روزهای شهر مسکو، ازدحام بالای جمعیت و تعداد زیاد غرفه‌ها، بازدید از تمام قسمت‌های نمایشگاه در طول یک روز چندان ممکن نیست. یکی دیگر از بخش‌های اصلی نمایشگاه در سمت راست تونل به غرفه ۷۵ شهرت دارد. در این غرفه هر کدام از مناطق روسیه در جایگاه مخصوص خود اصلی‌ترین نمادها، تاریخچه، آداب و رسوم و دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند. هر کدام از ایالت‌ها تلاش کرده‌اند با تزیینات مخصوص توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند و آن‌ها را به داخل غرفه بکشانند. به عنوان مثال کابین فضاپیما، هواپیما و قطار از جمله جاهایی است که مردم برای تماشای فضای داخلی آن‌ها صف کشیده‌اند. دیدن زنان و مردان جوانانی که با لباس‌های مربوط به قرن هجدهم روسیه در غرفه سن‌پترزبورگ یا با کت و کلاه‌هایی از جنس پوست در غرفه‌ سیبری قدم می‌زنند، یکی دیگر از جذابیت‌های این بخش از نمایشگاه است. تقریباً در تمام غرفه‌ها قسمتی مخصوص کودکان در نظر گرفته شده که با انواع سرگرمی‌ها مانند ساخت صنایع دستی، درست کردن پازل، نواختن موسیقی‌های محلی و عروسک‌های بزرگ برای چند ساعتی آن‌ها را از دنیای بازی‌های کامپیوتری دور می‌کند. همین موضوع باعث شده که اکثر روس‌ها به همراه اعضای خانواده و فرزندان خود به این نمایشگاه بیایند.

۸۹ ایالت روسیه زیر یک سقف

هر ایالت با یک طعم

جدای از آداب و رسوم و جذابیت‌های تاریخی و صنعتی هر ناحیه، یکی دیگر از تدارکات ویژه غرفه‌ها برای بازدیدکنندگان آشنایی با هنر آشپزی آن‌هاست. در روزهای مخصوص هر ایالت خوراکی‌های ویژه‌ای به افتخار نمایشگاه طبخ و برای مردم سرو می‌شوند. در این قسمت غذاهای گرم در هوای سرد مسکو طرفداران بیشتری دارند و در صورت تمایل دستور تهیه آن‌ها هم آموزش داده می‌شود. به این ترتیب یک جشنواره غذا هم در این نمایشگاه به راه افتاده است. در خارج از غرفه ۷۵ و در فضای باز پارک نیز هر روز به مناسبت‌های گوناگون برنامه‌های مختلفی مانند موسیقی زنده و حرکات ورزشی در نظر گرفته شده تا بازدیدکنندگانی که از سراسر روسیه به دیدن نمایشگاه آمده‌اند، سرگرم شوند. بازار فروش سوغاتی، صنایع دستی و لباس‌های محلی نیز در نمایشگاه روسیه داغ است.

۸۹ ایالت روسیه زیر یک سقف

نمایشگاه بین‌المللی روسیه که چهارم نوامبر (۱۳ آبان ۱۴۰۲) در مسکو افتتاح شد، به مدت ۶ ماه پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha