عملیات اجرایی ساخت دامداری با سه هزار راس دام مولد در کوهرنگ آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- عملیات اجرایی ساخت یک واحد دامداری با ظرفیت سه هزار راس دام مولد عصر جمعه با حضور سیدصولت مرتضوی باباحیدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در آیین اغاز به کار عملیات اجرایی این طرح گفت: برای ساخت مجتمع کشت و صنعت دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ، هشت هزار میلیارد ریال از سوی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) هزینه می‌شود و سرمایه‌گذاری آن تا ۱۰ هزار میلیارد ریال قابل افزایش است.

حسین برزگر افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم فراهم خواهد شد.

وی سرمایه‌گذاری مجتمع کشت و صنعت دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ را هفت هزار میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با تکمیل و بهره‌برداری از این طرح سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ راس گوساله نر پرواری برای پرواربندی و کشتار تولید می‌شود.

عملیات اجرایی ساخت دامداری با سه هزار راس دام مولد در کوهرنگ آغاز شد

برزگر یادآور شد: تولید سالانه ۴۰ هزار تُن شیر خام و ۶۰ هزار تُن کود ارگانیک برای استفاده در مزرعه‌های کشاورزی از مزیت‌های این طرح به‌شمار می‌رود.

وی ایجاد اشتغال پایدار همگام با ارتقای سطح دانش صنعتی، بهره‌وری و سودآوری سبد دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا)، تامین شیر و گوشت مورد نیاز واحدهای پروتئینی، استفاده بهینه از زمین‌های منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.

برزگر گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده ساخت مجتمع کشت و صنعت دشت‌زرین شهرستان کوهرنگ در مدت ۲۴ ماه انجام می‌شود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha