۲۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85294019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پاکستان و روسیه درباره چالش‌های امنیتی و غلبه بر تروریسم جهانی گفت‌وگو کردند

اسلام‌آباد - ایرنا - دیپلمات‌های ارشد پاکستان و فدراسیون روسیه پیرامون آخرین سطح همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های دفاعی و امنیتی با تمرکز بر افغانستان، مقابله با تهدیدات تروریسم بین المللی، چالش‌های امنیتی در منطقه و همکاری در سازمان شانگهای گفت‌وگو کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، دهمین نشست کارگروه پاکستان و روسیه با حضور معاونین وزارت امور خارجه دو کشور در اسلام‌آباد برگزار شد.

سید حیدر شاه معاون دوم وزارت خارجه پاکستان و سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه پیرامون تهدیدات تروریسم جهانی و منطقه ای با تمرکز ویژه بر وضعیت افغانستان، آسیای مرکزی و جنوبی و شمال آفریقا گفت‌وگو کردند. در این رایزنی‌ها بر پیچیدگی چشم انداز تروریسم و نیاز به هوشیاری مداوم برای غلبه بر این پدیده تأکید کرد.

طرفین راهبردها و اقدامات کشورهای یکدیگر را در مبارزه با تروریسم تشریح کردند. پاکستان و روسیه تجربیات و بهترین شیوه های خود را به اشتراک گذاشته و بر اهمیت تلاش های ملی در مبارزه گسترده تر علیه تروریسم تأکید کردند.

این دیدار بخشی از تبادلات منظم در زمینه همکاری دوجانبه پاکستان و روسیه در مبارزه با تروریسم است. دو طرف توافق کردند که تلاش‌های مشترک را برای مبارزه مؤثر با تروریسم، مقابله با تامین مالی تروریسم تقویت کنند و بر مزایای متقابل چنین همکاری‌هایی تأکید کردند.

افزایش همکاری‌های متقابل در مجامع چند جانبه مانند سازمان ملل و سازمان همکاری شانگهای نیز مورد توافق دیپلمات‌های پاکستان و روسیه قرار گرفت.

آنان همچنین در مورد اشکال مختلف رادیکال‌سازی، گسترش ایدئولوژی‌های تروریستی و استفاده نادرست از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای اهداف تروریستی گفت‌وگو کردند. دو طرف در مورد نیاز به استراتژی های جامع برای مقابله با این چالش ها توافق کردند.

مناسبات اسلام‌آباد و مسکو طی سالیان اخیر علی رغم کارشکنی غرب و سنگ اندازی آمریکا رشد قابل توجهی داشته و این دو کشور به تحکیم همکاری‌های مشترک در شرایط مختلف از جمله تغییر دولت‌ها ادامه داده‌اند.

اواخر مهرماه امسال نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دیداری در حاشیه مجمع همکاری‌های بین المللی «یک پهنه؛ یک راه» در چین، پیرامون تقویت روابط دوجانبه، همکاری ضدتروریسم، دفاعی و آخرین تحولات خاورمیانه رایزنی کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha