نتانیاهو اذعان کرد: در کاهش کشتار غیرنظامیان در غزه موفق نبوده‌ایم

تهران- ایرنا- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که نیروهای نظامی اسرائیل پس از آغاز حملات تلافی‌جویانه به غزه، برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان موفق عمل نکرده‌اند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نتانیاهو اذعان کرد که نیروهای نظامی اسرائیل حین حملات به غزه در به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان موفق نبوده اند.

وی که این اظهارات را در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا ارائه می کرد، مسئولیت کشتار ۱۰ها هزار غیرنظامی کشته شده فلسطینی را حماس دانست و مدعی شد: «هر گونه مرگ غیرنظامیان یک تراژدی است و ما نباید هیچ کشته ای داشته باشیم، زیرا ما هر کاری می کنیم تا خطری متوجه غیرنظامیان نباشد، اما حماس هر کاری می کند تا آنها را در معرض آسیب قرار دهد».

وی سپس به کوچ اجباری ساکنان غزه اشاره کرد و افزود: «ما با پخش اعلامیه از ساکنان غزه خواسته ایم که منطقه را ترک کنند و خیلی ها رفته اند. چیز دیگری که می توانم بگویم این است که ما سعی خواهیم کرد این کار را با حداقل تلفات غیرنظامی به پایان برسانیم. اما متاسفانه موفق نبودیم».

براساس گزارش ها از زمان آغاز حملات تلافی جویانه رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون دستکم ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر به شهادت رسیده اند که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ نفر از آنها کودک بوده اند.

براساس گزارش سازمان ملل همچنین بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه بی خانمان شده اند.

گروههای مقاومت فلسطین از روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند. این رژیم نیز در تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

از سوی دیگر، حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از تل آویو به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha