توسعه آبزی پروری در آذربایجان‌شرقی موجب اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: رفع مشکلات این حوزه و توسعه آبزی پروری در استان موجب اشتغالزایی و ارزآوری می‌شود.

به گزارش ایرنا، «جواد گوزلی» روز جمعه در دیدار با مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: حوزه شیلات از حوزه های اشتغال زا و ارزآور استان بوده که با رفع مشکلات موجود بر سر راه صادرات آبزیان و فرآورده های آن ها، زمینه برای توسعه فعالیت های فعالان این حوزه فراهم می شود.

وی اظهار کرد: در صورتی که زمینه های صادرات در زمینه شیلات توسط اداره کل دامپزشکی استان تسهیل شود، با همکاری متقابل می توان مشکلات موجود در موضوع صادرات آبزیان و فرآورده های آن را شناسایی و رفع کرد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی، نیز در این دیدار، همکاری دامپزشکی و شیلات را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تعامل و همکاری در خصوص تولیدات آبزیان سالم و حلال از اهمیت زیادی برخوردار است که می تواند موجب تامین بخشی از پروتئین سفره های مردم شود.

«یحیی شیری پور»، افزود: دامپزشکی و شیلات بیش از پیش باید با هم در تعامل باشند تا این تعامل باعث تسهیل امور مربوط به تولید کنندگان و بهره برداران شود و علاوه بر تامین نیازهای داخلی کشور، بحث صادرات نیز در این حوزه فعال شود.

در این دیدار با تبادل نظر در خصوص وضعیت آبزی پروری در استان، چالش ها و موانع موجود در زمینه تولید آبزیان در آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در سه حوضه آبریز ارس، قزل‌اوزن و دریاچه ارومیه و داشتن ۲۰ هزار حلقه چاه، ۶۶ دهنه رودخانه فعال، بیش از ۱۲۰ سد، ۲ هزار و ۵۰۰ رشته چشمه و قنات از ظرفیت بالایی در توسعه آبزی‌پروری برخوردار بوده و می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های شیلاتی کشور در بین استان‌های غیرساحلی مطرح باشد.

تولید سالانه حوزه شیلات در استان به ۱۰ هزار تن می رسد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha