اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به طرح‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- دور دوم سفر استانی ربیس جمهور به چهارمحال و بختیاری در حالی پنجشنبه شب ۲۵ آبان‌ماه پایان رسید که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های نیمه‌تمام بخش فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، بارها بر به سرانجام رسیدن و پایان بخشی به طرحهای نیمه تمام تاکید کرد.

در همین خصوص نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر این استان بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام این بخش تاکید کرد.

محمد مهدی اسماعیلی از برنامه برای اتمام و تکمیل تمامی طرح‌های زیر ساختی چهارمحال و بختیاری خبر داد و افزود: با بررسی گروه اعزامی دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه، اعتباری افزون بر ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های زیرساختی برآورد شده و تمام این اعتبار در این سفر تصویب و از محل اعتبارات وزارت نفت تخصیص یافته است.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به چهارمحال و بختیاری در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر در شهرکرد گفت: هنرستان هنرهای زیبای چهارمحال و بختیاری سال آینده راه‌اندازی می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: چهارمحال و بختیاری دارای هنرمندان، نویسندگان بزرگ و تاریخ درخشان در مبارزه با ظلم و جور و نقش آفرین در مقاطع مهم تاریخی کشور همانند مشروطه، مبارزات دوره پهلوی، پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تمامی صحنه‌های مهم است.

وی تصریح کرد: مردم غیور این استان از پیشتازان آزادی، رهایی و استقلال خواهی مردم ایران و مردمان بسیار سخت کوش، پرتلاش، متعصب و غیرتمند در مسائل دینی، کشور و آزادی هستند و افتخار آفرینی‌های بسیاری داشته‌اند.

اسماعیلی از حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد در آینده نزدیک در چهارمحال و بختیاری برای بررسی مسائل اداری خبر داد و ادامه داد: سقف تسهیلات صندوق اعتباری هنر را افزایش داده‌ایم.

وی گفت:طرح احداث مسکن کارکنان و هنرمندان را در تهران و برخی از شهرستان‌ها شروع کرده‌ایم و در حال پیگیری شروع این طرح در تمامی مراکز استان‌ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار طرح ملی مسکن، اختصاص تسهیلات ویژه مسکن برای کارکنان را نیز گامی موثر در رفع مشکل مسکن آن‌ها عنوان کرد و گفت: پیامک ثبت‌نام در طرح ملی مسکن هنرمندان برای تمامی اعضای صندوق اعتباری هنر ارسال شده تا اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه امکان استفاده از این طرح را داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعتبارات تخصیص یافته برای انجمن‌های تجسمی، نمایشی، موسیقی و ادبی را سرانه ۱۰ میلیارد ریالی اعلام کرد و افزود: این سرانه در هر استان تا ۱۰ میلیار ریال در نظر گرفته شده است که ممکن است براساس مقدورات هر منطقه متغیر باشد و برای انجمن سینمای جوان استان برای همه شهرستان ها اعتباری بین ۳۰ تا ۹۰ میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است و تمامی اعتبارات عنوان شده در اختیار اصحاب فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت.

وی ظرفیت منابع انسانی استان چهارمحال و بختیاری را در سطح بالا برشمرد و افزود: در بازدیدهای امروز شاهد ایجاد اشتغال در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر، بدون دریافت تسهیلات از بخش دولتی بودیم که این امر نشان دهنده‌ ظرفیت بسیار بالای این استان است.

به گزارش ایرنا، رییس‌ جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت رور پنجشنبه در قالب دور دوم سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha