خانه فناور محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری فعال شد

شهرکرد-ایرنا- همزمان با دور دوم سفر استانی رییس‌جمهور ، خانه فناور محیط زیست مرکز دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بهره برداری شد

به گزارش ایرنا، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: لزوم ارتقای پژوهش‌های علمی و دانش‌بنیان و توانمندی‌های فردی، سازمانی و مدیریتی، ارائه برنامه‌های توسعه کسب و کارهای موثر بر اشتغال‌پذیری و همچنین بهره‌مندی از فناوری‌های نوآورانۀ محیط‌زیستی و تجارب سازندهی بومی در زمینۀ حفظ تعادل زیست‌بوم‌ها و پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست و هم‌راستا با سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری، ایجاب می‌کند تا با ایجاد فضایی تخصصی امکان تحلیل و بررسی چالش‌های محیط‌زیست با نظر متخصصین امر فراهم شود.

نورالله مرادی روز پنجشنبه افزود: هدف از ایجاد خانه فناور رفع چالش‌ها و نیازهای محیط‌زیست کشور از طریق بهبود فرایند پژوهشها و تحقیقات علمی و دانش‌بنیان و ارتقای ظرفیت‌های فردی، سازمانی و مدیریتی صاحبان ایده و اختراع، کارآفرینان، دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها است.

مرادی بیان داشت: خانه‌های فناور، ضمن تحکیم پیوند دانشگاه‌ها و مراجع علمی و تخصصی با محیط‌زیست، بستری برای ارائه ایدهها و مشارکت علاقمندان به محیط زیست، توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان، کارآفرینی و استقرار پایدار مشاغل سبز و شناسایی فرصتها و راهکارهای طبیعت‌محور برای بهبود معیشت جوامع‌ محلی خواهد بود.

سخنگوی سازمان حفاظت محیط‌زیست عنوان کرد: ذینفعان خانه فناور همه صنعتگران، کارآفرینان، متخصصان، دانشگاهیان، صاحبان ایده، شرکتهای دانش‌بنیان و فناورانه میتوانند به موازات ارائه خدمات به گروههای متقاضی، از خدمات ارائه شده توسط گروه‌های دیگر بهره‌مند شوند.

وی در پایان گفت: خانه فناور محلی است برای برگزاری نشست‌های علمی و تخصصی به منظور تحلیل و بررسی چالش‌ها و نیازهای محیط زیست کشور، شناسایی راهکارهای فناورانه برای حفاظت از محیط‌زیست و هم‌رسانی و حمایت از ایده‌ها و یافته‌های مبتنی بر پژوهش و فناوری که از طرف نخبگان و صاحب‌نظران حوزه محیط‌زیست ارائه می‌شود.

رییس‌ جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، امروز پنجشنبه وارد این استان شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha