اعضا و مربیان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه تجلیل شدند

کرمانشاه- ایرنا- اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه، در راستای ترویج و توسعه‌ فعالیت‌های کتاب‌محور در آیینی از اعضا و مربیان برگزیده‌ مراکز کانون استان در بخش‌های مختلف کتابخوانی تجلیل کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در این مراسم گفت: کتاب مقدس است و خداوند در قالب کتاب مقدس قرآن آموزه‌های دینی را به ما فرمود و با ما سخن گفته است.
«محمد خیاط زنجانی» افزود: مطالعه ظرفیتی مهم برای دانستن است و فرق انسان با دیگر موجودات در این است که اهل تفکر و اندیشه هستیم و باید در مسیر انسانی و انسانی بودن، یار مهربان را نگه داریم. زندگی رو به رشد است و هر روز بیشتر مطالعه کردن یعنی طلوع خورشید دانستن در انسان.
وی اظهار کرد: ما باید سعی کنیم هر لحظه که می‌گذرد بیشتر بدانیم و به دانسته‌های خود بیافزاییم، ما برای دانستن و شناخت بیشتر خلق شده‌ایم و باید روش‌های مختلف مطالعه را بیاموزیم و به دقایق مطالعه‌ خود افزونی بخشیم و کتاب این یار مهربان را همیشه به همراه داشته باشیم و دست دوستی با مهربان‌ترین دوست بدهیم.
زنجانی، با قدردانی از زحمات کانون استان در راه هموار کردن مسیر مطالعه و جذاب‌تر نمودن آن تصریح کرد: یکی از نقاط قوت کانون استفاده از روش‌های خلاق کتابخوانی است که آن را از دیگر دستگاه‌های اجرایی متمایز می‌سازد و ما باید سعی کنیم که بهره‌وری در کانون را رشد دهیم و در این زمینه به فرآیندها و نتایج مطلوب‌تری دست یابیم.
مدیرکل کانون کرمانشاه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه‌ کتابخوانی در سال ۱۴۰۲ گفت: خوشبختانه آمار فعالیت‌های کتابخوانی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان چشمگیر است و از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا آبان‌ ماه جاری، ۴۷ شیوه‌ خلاق توسعه و ترویج کتابخوانی توسط مراکز کانون استان اجرا شده است.

خیاط زنجانی افزود: در همین راستا ۶۶ هزار و ۴۵۸ جلد کتاب به امانت رفته و در این میان هزار و ۶۵ دفعه فعالیت‌های کتاب‌محور اجرا شده که تعداد شرکت‌کنندگان در این فعالیت‌ها ۱۸ هزار و ۹۹۵ نفر (کودک و نوجوان دختر و پسر) بوده است.
وی در ادامه گفت: تعداد کتاب‌های ارسال شده به مراکز کانون با هدف تجهیز آنها از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۰ هزار جلد بوده که بعد از ثبت در قفسه‌های کتاب چیده شده در اختیار کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی قرار گرفته که چهار هزار جلد کتاب دیگر نیز ضمن تقسیم‌بندی در ستاد، آماده‌ی ارسال به این مراکز است.
زنجانی افزود: همچنین در فعالیت‌های کتابخوانی و طرح‌های توسعه و ترویج کتابخوانی اجرا شده توسط مراکز کانون استان، بسیاری از کودکان، نوجوانان، والدین و اولیاء تربیتی شرکت داشته‌اند که آمارهای ارایه شده تنها مختص اعضای مراکز بوده و نیز با هدف به‌روزرسانی مطالعات همکاران کانون کرمانشاه در بخش‌ کتابخوانی، هر ماه جلسات نقد و بررسی کتاب برگزار می‌شود که حاصل آن نقد و بررسی ۲ کتاب از بخش کودک و نوجوان توسط کارشناسان و مربیان در بخش ستاد و ۳۸ مرکز استان، در هر ماه خواهد بود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم برنامه‌های مختلفی همچون نمایش عروسکی، اجرای سرود نمایش و کلیپ فعالیت‌های کتابخوانی اجرا شد و نتایج داوری شیوه‌های خلاق ترویج کتابخوانی مراکز کانون استان، با معرفی برگزیدگان طرح‌های خلاق کتابخوانی کانون کرمانشاه و اعضای برتر کتابخوان صورت گرفت و با اهدای لوح و هدیه از آنها تقدیر شد.
برگزیدگان طرح‌های خلاق کتابخوانی که در مراسم معرفی و از آنها تجلیل به عمل آمد عبارت بودند از «راه زیارت حسین (ع)» از کتایون باقلی، «کورس کتاب» از ناهید مصطفایی، «بانک کتاب» از مریم شاه محمدی، «تار کتاب، پود دانش» از عشرت موسی زاده، «دریایی پر از دُر و گوهر» از مژگان اعرابی، «مسافران کوچک کهکشان» از شهرزاد مومیوند، «طبقی از گل، ورقی از گلستان» از بهشته قطبی و «با من بخوان» از الهام مرادی.

اعضا و مربیان برگزیده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه تجلیل شدند

به گزارش ایرنا، کانون کرمانشاه ۱۹ هزار و ۱۳۰ عضو دارد و برای عضویت ۱۰ درصد کودکان و نوجوانان استان معادل ۳۶ هزار عضو هدفگذاری شده است.

کانون پرورش فکری با ۶ سال تاخیر در سال ۱۳۵۰ به کرمانشاه آمد و قصرشیرین نیز اولین شهرستان استان کرمانشاه بود که صاحب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha