۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85293608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل : جلوگیری از کمکهای بشر دوستانه به غزه کاملا عمدی و برنامه‌ریزی شده است

تهران-ایرنا- رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل گفت که تلاشی عمدی برای "فلج کردن" فعالیت‌های بشردوستانه این نهاد در غزه وجود دارد و هشدار داد که این آژانس ممکن است مجبور شود به دلیل کمبود سوخت به طور کامل فعالیت‌های خود را متوقف کند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "سی ان ان", فیلیپ لازارینی، رئیس آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل روز پنجشنبه به خبرنگاران در ژنو ادامه داد ؛ من معتقدم تلاشی عمدی برای توقف فعالیت و عملیات ما در غزه وجود دارد.

این نهاد سازمان ملل که بیش از ۸۰۰ هزار نفر آواره در غزه تحت محاصره اسرائیل را حمایت می‌کند، اعلام کرده که بسیاری از خدمات آن از جمله ده‌ها چاه آب، دو نیروگاه آبی و ایستگاه‌های پمپاژ فاضلاب تعطیل شده است.

او گفت: «ما ممکن است مجبور شویم کل عملیات بشردوستانه را متوقف کنیم. آژانس‌های بشردوستانه به برای دستیابی به سوخت عاجزانه درخواست می‌کنند و این امر تاسف آور است.»

به گزارش ایرنا, استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در چهل و یکمین روز از جنگ میان گروههای مقاومت فلسطین و اسرائیل گفت: هیج منطقه‌ای در نوار غزه امن نیست.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروههای مقاومت به ویژه گروه حماس، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از اسرائیل به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار کودکان و زنان فلسطینی داده بود که حالا پس از ۴۰ روز و تصویب قطعنامه وقفه بشردوستانه شورای امنیت سازمان ملل، انتظار می‌رود، این درگیری‌ها حداقل بصورت موقت متوقف و امداد رسانی به مردم مظلوم غزه تسریع شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha