خواسته‌ فعالان بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری از رییس‌جمهور

شهرکرد - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیشنهاد می‌شود مصوبات سفر مانند ادوار گذشته به‌صورت مصوبه هیات وزیران ابلاغ شود.

به گزارش ایرنا، شهرام زارع فارسانی شامگاه پنجشنبه در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری که با حضور رییس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: مصوبات سفر نخست دولت سیزدهم به استان از سوی واحد کمیسیون‌ها و تشکل‌های اقتصادی استان عارضه‌یابی شده است.

وی افزود: درخواست می‌شود در خصوص احداث کارخانه کارتن‌سازی در یکی از شهرهای شهرستان فارسان اقدامات لازم انجام شود.

زارع تصریح کرد: گروه اقتصادی چهارمحال و بختیاری و استاندار ارتباط نزدیکی با بخش خصوصی دارند و پیشنهاد می‌شود ورزا از فعالان بخش خصوصی به‌عنوان مشاور استفاده کنند.

مدیر پژوهشگاه باستان‌شناسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این استان در طول تاریخ نقش اثرگذار با پیشینه غنی در کشور داشته است.

علی‌اصغر نوروزی به طبیعت منحصر به‌فرد چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: تاکنون افزون‌بر چهار هزار اثر باستانی در این استان شناسایی و تعدادی از آن‌ها ثبت ملی شده است.

وی با اشاره به تازگی مقوله میراث‌فرهنگی و گردشگری در چهارمحال و بختیاری افزود: به نسبت جوان بودن این حوزه، استان نیازمند حمایت است تا بتواند با استان‌های دیگر کشور در این بخش رقابت کند.

نوروزی تصریح کرد: ارتقای جایگاه چهارمحال و بختیاری در سطح ملی می‌تواند به رشد حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک کند.

وی با اشاره به تدوین طرح آمایش سرزمینی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این طرح به جایگاه گردشگری توجه جدی نشده است.

نوروزی اظهار داشت: طرح جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری به توجه ویژه و خاص نیاز دارد تا بتوان بخشی از این مشکلات را رفع کرد.

یکی از فعالان اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: این استان با افزون‌بر ۵۰۰ مزرعه پرورش ماهی سالانه بیش از ۲۵ هزار تن ماهی سردابی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

دبیر رضایی تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۰ کارخانه تولید خوراک آبزیان در چهارمحال و بختیاری فعالیت دارد و ۸۵ درصد خوراک ماهی کشور را تولید و بخشی از خوراک میگو استان‌های شمالی و جنوبی کشور را تامین می‌کند.

وی با اشاره به اشتغال‌زایی افزون‌بر ۳۰ هزار نفر در حوزه شیلات چهارمحال و بختیاری افزود: زنجیره‌های اقتصادی بادام و آبزیان در استان باید با قوت بیشتری اجرایی و عملیاتی شود.

رضایی ارتقای ساختار مدیریت شیلات چهارمحال و بختیاری به اداره‌کل را ضروری اعلام و تصریح کرد: از محل بودجه‌های ملی برای تقویت مکانیزاسیون حوزه آبزی‌پروری استان کمک‌ شود.

وی یادآور شد: نظم‌بخشی به توزیع نهاده‌های دامی در سطح کشور و چهارمحال و بختیاری می‌تواند به اشتغال‌زایی بیشتر در استان کمک کند

به گزارش ایرنا، در این نشست ۱۹ طرح سرمایه‌گذاری اقتصادی با هلدینگ‌های کشور به ارزش ۶۳۰ هزار میلیارد ریال نهایی و امضا شد.

رییس‌جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت روز پنجشنبه در شهرکرد حضور یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha