چهارمحال و بختیاری رتبه ۱۸ کشوری در میانگین عمر ناوگان را دارد

شهرکرد - ایرنا - معاون دفتر حمل‌ و نقل کالا در کشور گفت: میانگین عمر ناوگان در چهارمحال و بختیاری ۱۹.۳ سال بوده که در این راستا رتبه ۱۸ در سطح کشور را کسب کرده است.

به‌گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیمان مقدم روز پنجشنبه در حاشیه سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: در هفت ماه اخیر ۲۳۱ هزار بارنامه با حجم ۲ ملیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در استان صادر شده که ۶۲۸ هزار تن آن بار محموله ساختمانی و معدنی است.

وی افزود: مجموع رانندگان باری چهارمحال و بختیاری ۱۶ هزار و ۲۷۸ نفر بوده و افزون‌بر ۹ هزار و ۳۷۴ دستگاه ناوگان فعال در این استان مشغول خدمت‌رسانی است.

مقدم در خصوص پیگیری مطالبات رانندگان در کشور تصریح کرد: این مطالبات در جلسات متعدد با حضور مقام عالی وزارت و مدیران ارشد دستگاه‌های مرتبط پیگیری شده است و همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: براساس مصوبات این جلسات هم‌اکنون در ۱۰ پایانه باری مهم کشور توزیع روغن موتور بدون واسطه با قیمت مصوب دولتی میان رانندگان در حال انجام است.

معاون دفتر حمل‌ونقل کالا در کشور اظهار داشت: هنوز درخواستی از تشکل‌های صنفی رانندگان چهارمحال و بختیاری مبنی بر توزیع روغن موتور پایانه بار استان دریافت نشده است که در صورت نیاز این درخواست بررسی و به وزارت صنعت، معدن و تجارت منعکس می‌شود.

وی گفت: تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان باری به قیمت مصوب کارخانه و با کیفیت مطلوب از مهم‌ترین خواسته‌های رانندگان بوده که این درخواست به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شده است.

مقدم تاکید کرد: در ۲ سال اخیر ۲ هزار دستگاه در حوزه نوسازی ناوگان باری با حداکثر عمر سه ساله ثبت سفارش شده است که تاکنون ‌۲۳ هزار دستگاه شماره‌گذاری شده است.

وی افزود: براساس قانون سازماندهی صنعت خودرو و مسئولیت نوسازی ناوگان به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده که مصوبات لازم در خصوص نوسازی اخذ و در حال پیگیری است.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور و تعدادی از وزیران هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری امروز پنجشنبه وارد این استان شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha