۳۵۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

شهرکرد -ایرنا- وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی گفت: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های عمرانی بخش فرهنگ و هنر استان چهارمحال و بختیاری در جریان سفر دوم هیات دولت، اختصاص یافته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه و در جریان سفر دور دوم رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری افزود: ۵۰۰ طرح عمرانی مهم فرهنگی در استان وجود دارد که بخش عمده این طرح‌ها تعیین تکلیف شده‌ و در سفر اخیر به استان چهارمحال و بختیاری نیز همکاران دفتر طرح‌های عمرانی وزارتخانه با بررسی طرح‌های عمرانی فرهنگی و هنری، برآورد واقعی آن‌ را مشخص کرده‌اند.

وی افزود: در همه نقاط و بخش‌های مختلف استان از جمله شهرکرد، بروجن، سامان، لردگان طرح‌های فرهنگی را تصویب کرده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه درصدد ایجاد طرح جدید نیستیم، ادامه داد: با توجه به مصوبه شورای‌عالی سینما برای ساخت سالن سینما در شهرهایی که جمعیت آن‌ بیش از ۱۰۰ هزار نفر است، اعتبار لازم برای ساخت سینما در لردگان نیز اختصاص داده شده است.

وی فضای استان چهارمحال و بختیاری را فضای سازندگی، کار، تلاش و رونق فرهنگی برشمرد و گفت: برای تقویت این فضا گام‌های موثری برداشته خواهد شد و یکی از این گام‌ها بازسازی بنای تاریخی جونقان است که در دستور کار قرار گرفته است.

اسماعیلی با اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته به حوزه فرهنگ و هنر در سفر دوم رییس جمهور، افزود: تلاش کردیم تا این اعتبارات از محل پایداری تامین و تا پایان دولت تمام این اعتبارات هزینه شود، در سفر اول نیز چند طرح داشتیم ولی عمده طرح‌های فرهنگی در این سفر تصویب شده است.

وی همچنین اعتبار اختصاص یافته برای تعمیر مصلاها و مساجد استان را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متاسفانه این اعتبار پاسخگوی نیاز نخواهد بود و پیشنهاد داده‌ایم تا از مشارکت های مردمی نیز برای تکمیل این طرح‌ها استفاده شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در جریان بازدید از روند اجرای طرح کتابخانه مرکزی شهرکرد نیز گفت: این کتابخانه بنای بسیار خوبی دارد و تاکید ماهم این است که مجموعه‌های فرهنگی در مجاورت مساجد، مصلاها و امامزاده‌ها برقرار شود.

به گفته وی، با تدبیری که در استان صورت گرفته،پیش‌بینی شده تا در کنار مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد مجموعه فرهنگی راه‌اندازی شود.

وی درباره تکمیل کتابخانه مرکزی شهرکرد افزود: در این سفر اعتبار خوبی برای تکمیل این مجموعه در نظر گرفته شد و کتابخانه مرکزی را در کنار مصلای شهرکرد افتتاح خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از طرح ها و زیرساخت های فرهنگی جونقان از توابع فارسان نیز بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس‌جمهور و تعدادی از وزرای هیات دولت در قالب دور دوم سفر استانی به چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه وارد این استان شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha