زیرساخت‌های سینمایی کشور پیش از دولت سیزدهم مطلوب نبود/ افتتاح ۱۰۰ سالن تا آخر سال

ارومیه- ایرنا- معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های سینمایی در کشور پیش از دولت سیزدهم مطلوب نبود، گفت: در راستای رفع این مشکل، اهتمام ویژه ای در دولت شکل گرفته و علاوه بر طرح های افتتاح شده تاکنون، تا پایان سال نیز ۱۰۰ سینما به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، محمد خزاعی روز پنجشنبه دردیدار با سینماگران و اهالی هنر آذربایجان غربی افزود: ۲۳۴ سالن در مدت فعالیت دولت سیزدهم در سراسر کشور افتتاح شده که هدف از این کار، این است که مردم جای جای کشور از تماشای فیلم های سینمایی محروم نشوند.

وی با اشاره به سفرهای متعدد صورت گرفته برای توسعه زیرساخت های سینمایی در کشور اضافه کرد: اولین مشکل در استان‌ها مربوط به زیرساخت است که البته این امر به سالن سینما خلاصه نمی شود و کادرسازی، تجهیزات و انجمن های صنفی را نیز در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه در برخی کشورها با وجود عقب بودن صنعت سینما، زیرساخت های بسیار خوبی در این بخش ایجاد شده و صدها سالن راه اندازی شده است، ادامه داد: باید برای جبران این نقیصه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر سالن سینما ساخته شود که این کار شروع شده و با قدرت استمرار دارد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اولین کار در این راستا، دغدغه مندن کردن مدیران استان ها نسبت به مقوله سینما در زمینه زیر ساخت، توسعه، کادرسازی و تولید است.

خزاعی در خصوص دفاتر سینمای جوان نیز گفت: این دفاتر از لحاظ فرمی، سخت افزاری و نرم افزاری اشکال داشتند و طبق مصوبه ای که گرفتیم تا پایان سال تمام دفاتر سینمای جوان مجهز خواهند شد.

وی به تهیه کنندگی استانی فیلم های سینمایی نیز پرداخت و افزود: نامه تهیه کنندگی استانی آماده و اعلام شده و برای تهیه کنندگانی که دراستان شاخص بوده، فیلم کارکرده و حسن شهرت داشته باشند، مجوز صادر خواهد شد.

رییس سازمان سینمایی کشور ادامه داد: آیین نامه مقوله تهیه کنندگی استانی تمام شده و دیگر دغدغه ای برای فیلمسازان نخواهد بود که حتما دنبال تهیه کننده از تهران باشند که این امر در ۴۰ سال گذشته سابقه نداشته است.

زیرساخت‌های سینمایی کشور پیش از دولت سیزدهم مطلوب نبود/ افتتاح ۱۰۰ سالن تا آخر سال

خزاعی با بیان اینکه همه ما خانواده سینما هستیم، اضافه کرد: سفر به شهرستانها بیشتر برای رفع مشکلات یا شنیدن مشکلات نیست زیرا این موارد احصا شده بلکه هدف از سفر و حضور یافتن در استانها این است که زمینه اتحاد بین اهالی سینما در کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز همه مشکلات در این حوزه رفع نشده است، اظهار کرد: موضوع قانون گذاری در حوزه سینما، نگاه به شهرستان ها، عدالت فرهنگی و تخصیص اعتبارات از جمله مواردی است که باید اصلاح شود.

زیرساخت‌های سینمایی کشور پیش از دولت سیزدهم مطلوب نبود/ افتتاح ۱۰۰ سالن تا آخر سال

به گزارش ایرنا، در این دیدار فعالان عرصه سینما، اهالی هنر به بیان دغدغه ها، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha