بلینکن روزهای آخر خود را سپری می‌کند

تهران-ایرنا- تحلیلگر معروف جهان عرب به نفوذ لابی صهیونیست ها به رهبری آنتونی بلیکن وزیر خارجه آمریکا در حلقه تصمیم گیری آمریکا و مشارکت این کشور در کشتار و جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و بالارفتن اعتراضها نسبت به سیاست های جانبدارانه واشنگتن از تل آویو اشاره و پیش بینی کرد که با این شرایط بلینکن روزهای آخر وزارت خود را می گذارند و بزودی اولین قربانی خواهد بود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رای الیوم با اشاره به حمایت واشنگتن از کشتار و پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی در غزه آورده است: یک باند صهیونیستی به رهبری بنیامین نتانیاهو و شامل تعدادی از یهودیان صهیونیست به رهبری «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه فعلی آمریکا، از ضعف و سن بالای جو بایدن و نیاز شدید وی به آرا و نفوذ یهودیان آمریکا سوءاستفاده کردند. آنها نفوذ خود را برای به کارگیری دولت آمریکا در خدمت سیاست‌های فاشیستی رژیم اسرائیل و حمایت از جنگهای خونین آن در نوار غزه و کرانه باختری که ممکن است به تضعیف سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و جهان اسلام منجر شود، به کار بستند. این امر می‌تواند به تضعیف سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه و جهان اسلام منجر شود و متحدان سنتی آمریکا در عربستان و منطقه خلیج فارس علاوه بر مصر، اردن و عراق را در مخمصه بسیار خطرناکی قرار دهد. همچنین این امر تهدید کننده منافع و نفوذ آمریکا در این منطقه است که ثروتمندترین منطقه در دنیا است.

وی در ادامه می‌نویسد: آمریکا به سبب حمایت از جنگ بزدلانه رژیم صهیونیستی در غزه و اعدام بیش از ۱۲ هزار نفر از غیرنظامیان که شماری زیادی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و زخمی شدن ۳۵ هزار نفر وآواره کردن یک میلیون و نیم نفر از ساکنان غزه، در این جنایات جنگی و ضدبشری شریک است.

عطوان در ادامه به مخالفت بایدن با آتش بس، تشویق رژیم صهیونیستی به کشتار، حمایت واشنگتن از این رژیم در شورای امنیت، حمایت نظامی و تسلیحاتی و کمک مالی ۱۴ میلیارد دلاری از تل آویو پرداخته و نتیجه در پیش گرفتن این سیاست را دودستگی داخلی در آمریکا با توجه به رویکرد ضد جنگ افکار عمومی آمریکا دانسته است.

وی با اشاره به امضای ۴۰۰ کارمند دولت بایدن که از او خواستند که جنگ را در غزه متوقف کند؛ آنرا در سیاست آمریکا از زمان جنگ ویتنام بی سابقه دانسته است.

عطوان همچنین خون شهیدان غزه را عامل فروپاشی پروژه صهیونیزم قبل از هشتادسالگی عمر آن و موجب تغییرات در خاورمیانه و جهان دانسته و تحرکات ضدصهیونیزم در آمریکای جنوبی و آفریقا را گواه این مدعا دانسته است.

این تحلیلگر همچنین بر این باور است که بلینکن به سبب مخالفت با آتش بس در راستای تحقق اهداف خونین رژیم صهیونیستی و طرح نتانیاهو برای کوچاندن ساکنان غزه به اردوگاهها در صحرای سیناء، نفس های آخر خود را می‌کشد و روزهای او به عنوان وزیر خارجه آمریکا اندک است.

وی می‌نویسد: دولت بایدن تنها در صورتی می‌تواند گناه خود را بشوید که این جنگ را متوقف و حقوق ملت فلسطین در تشکیل کشور مستقل در اراضی اش را بدون کم و کاست به آنها بدهد که صدالبته این کار را نخواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha