پنج هزار و ۴۸۰ قطعه زمین مسکن روستایی چهارمحال و بختیاری آماده‌سازی شد

شهرکرد- ایرنا- آیین نمادین تامین و آماده‌سازی پنج هزار و ۴۸۰ قطعه زمین برای اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور روز پنجشنبه در آیین تامین و آماده‌سازی پروژه طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای استان چهارمحال و بختیاری که در روستای «تومانک» شهرستان «بِن» برگزار شد، گفت: از اهداف کلان همه کشورها در تحقق توسعه پایدار، توجه به روستاهاست چراکه تحقق موضوعاتی نظیر امنیت غذایی، بازسازی توان اقتصادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های تولیدی در گرو توجه به روستاهاست.

غلامرضا صالحی ادامه داد: یکی از دستگاه‌های دخیل در توسعه روستایی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و یکی از برنامه‌های این بنیاد تهیه طرح هادی بعنوان سند توسعه روستایی است.

وی افزود: در همین راستا تاکنون برای ۴۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی تهیه شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، یکی دیگر از رسالت‌های بنیاد مسکن را بهسازی محیط روستاها اعلام کرد و گفت: در بهسازی ۲۴ هزار روستا ورودکرده‌ایم و این مهم در دولت سیزدهم بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی، مهاجرت معکوس به روستاها را از دیگر اهداف بنیاد مسکن عنوان کرد و افزود: تا پایان دولت سیزدهم قصد داریم زمینه مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را فراهم کنیم و برای تحقق این مهم برنامه‌های خوبی در دستور کار قرار گرفته است که نظیر آن را می‌توان به تامین یک میلیون قطعه زمین نام برد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، افزایش میزان وام مسکن را از دیگر برنامه‌های موثر در راه تامین مسکن عنوان و تصریح کرد: همچنین تفاهمنامه‌های متعددی با دستگاه‌های حمایتی بسته شده و افراد بی‌بضاعتی که در روستاها دارای واحدهای مسکونی نیمه‌کاره هستند نیز با ارائه تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود پنج درصد حمایت می‌شوند.

صالحی، تعداد واحدهای مسکونی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری را ۸۳ هزار و ۴۰۰ واحد برشمرد و خاطرنشان کرد: از سال ۸۴ با آغاز طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی تاکنون ۵۶ درصد از این واحدها مقاوم‌سازی شده است.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که تا پایان دولت سیزدهم ۷۰ درصد از ۴۴ درصد واحدهای باقی مانده نیز مقاوم‌سازی شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۹۷۵ روستای دارای سکنه دارد که از این تعداد ۵۷۵ روستا دارای جمعیت بالای ۲۰ خانوار است که بر اساس آخرین آمارهای موجود ۴۰ درصد جمعیت این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه رییس‌ جمهور و اعضای دیگر هیات دولت روز پنجشنبه در قالب دومین سفر استانی رییس‌ جمهور به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha