هفت فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کنگاور قلع‌ و قمع شد

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی کنگاور گفت: هفت فقره بنا و ساخت‌وساز غیرمجاز احداث شده در اراضی کشاورزی این شهرستان و روستاهای تابعه در سال جاری تاکنون قلع‌ و قمع و تخریب شد.

«محمد خزایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و طبق دستور قضایی دادستانی مبنی بر قلع و قمع هفت فقره بنا، ساخت‌وساز، محوطه‌سازی‌ها و فنس‌کشی‌ها جهت آزاد سازی و بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید این تعداد حکم در کنگاور اجرا شد.

وی با بیان اینکه حیات نسل کنونی و آیندگان مستلزم حفظ امنیت غذایی است، اضافه کرد: تامین این امنیت در گرو صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی است.

مدیر جهاد کشاورزی کنگاور اظهار کرد: اگر باغ‌های کشاورزی به تفرجگاه تبدیل شود، روز به روز شاهد کاهش مساحت زمین‌ها و باغ‌ها بوده و با رشد روزافزون جمعیت، تامین نیازهای غذایی جامعه با مشکل روبرو خواهد شد، بنابراین باید تمام توان خود را در صیانت و حفاظت از اراضی کشاورزی بکار گیریم و امانتدار خوبی برای نسل آینده باشیم.

خزایی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد: از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند، خودداری کنند.

او در خاتمه خاطرنشان کرد: مردم فهیم کنگاور هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری شود.‏

شهرستان کنگاور با جمعیتی بیش از ۸۰ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha