۶ پژوهشگر دانشگاه رازی کرمانشاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان

کرمانشاه -ایرنا - مدیر پژوهشی دانشگاه رازی کرمانشاه از قرار گرفتن نام ۶ پژوهشگر این دانشگاه در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان خبر داد و گفت: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اخیرا فهرست پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان را از پایگاه ESI استخراج و منتشر کرده است که نام ۶ پژوهشگر این دانشگاه در آن قرار دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه رازی کرمانشاه، «علی براتی» اعلام کرد: پروفسور "مجتبی شمسی پور" عضو هیات علمی گروه شیمی تجزیه با هشت هزار و ۹۴۷ استناد در حوزه شیمی، دکتر"حسین بنکداری" عضو سابق هیات علمی گروه مهندسی عمران با چهار هزار ۸۰۱ استناد در حوزه مهندسی، دکتر "مسعود رحیمی" عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی با سه هزار و ۶۱۳ استناد در حوزه مهندسی، دکتر "اشکان نبوی پله سرایی" عضو سابق هیات علمی پژوهشی دانشگاه با ۲ هزار و ۳۳۵ استناد در حوزه مهندسی، دکتر "یاسر شهبازی" عضو هیات علمی گروه دامپزشکی با هزار و ۵۵۱ استناد در حوزه علوم کشاورزی و دکتر "شاپور حیدرخانی" با ۸۴۳ استناد در حوزه ریاضیات، موفق شدند در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر جهان قرار گیرند.

دانشگاه رازی کرمانشاه از وجود ۴۶۲ عضو هیات علمی آموزشی و پژوهشی برخوردار است که از این تعداد هشت استادیار، ۲۳۵ دانشیار، ۱۷۰ استاد، ۴۳ هیات علمی پژوهشی و ۶ نفر آموزشی و پژوهشی است.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه رازی کرمانشاه با ۱۷ دانشکده؛ ۱۱ هزار و ۲۸۶ دانشجو دارد که از این تعداد هفت هزار و ۵۳۵ دانشجوی کارشناسی، ۲ هزار و ۵۰۹ دانشجو ارشد، ۹۵۴ دانشجوی دکترای عمومی و ۲۸۸ دانشجوی دکتری تخصصی با ۲۵۷ رشته تحصیلی و ۵۴ گروه آموزشی است.

دانشگاه رازی فعالیت خود را از بهمن ماه سال ۱۳۵۱ با عنوان «دانشکده علوم کرمانشاهان» به ریاست مرحوم دکتر «عبدالعلی گویا» آغاز کرد و در سال تحصیلی ۱۳۵۲-۱۳۵۱ برای اولین بار پذیرای ۲۰۰ دانشجو در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و ریاضی شد.

این مرکز در سال ۱۳۵۳ به «دانشگاه رازی» تغییر نام یافت و در ادامه، با تاسیس «دانشکده پزشکی کرمانشاه»، «تربیت دبیر سنندج» و «دانشکده دامپروری ایلام» توسعه یافت.

با گسترش آموزش عالی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشکده‌ها استقلال یافته و با عناوین «دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه»، «دانشگاه کردستان» و «دانشگاه ایلام» به فعالیت خود ادامه دادند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha