طراوت هوای پاییزی، هدیه باران به شهروندان کرمانشاهی

کرمانشاه - ایرنا - بارش باران این رحمت لایزال الهی پس از تاخیری یک ماهه، بار دیگر هوایی باطراوت و شاداب را در اواسط فصل پاییز به شهروندان کرمانشاهی هدیه داده و غبار را از چهره این شهر زدود.

به گزارش ایرنا، ریزش باران این برکت و رحمت الهی امید و نشاط را در دل روستاییان و کشاورزان استان کرمانشاه به ارمغان آورده و مردم این دیار به شکرانه این نعمت بزرگ سر برسجده گذاشته و علاقه مندان طبیعت را در این فصل زیبا روانه طبیعت کرد.

بارش باران که از صبح روز چهارشنبه با ظاهر شدن ابرهای باران زا آغاز شده و تمام شب گذشته نیز تداوم و تا لحظه مخابره خبر نیز همچنان ادامه دارد ضمن خوشحالی کشاورزان و سیراب کردن چشمه‌ها طراوت خاصی به بیشتر شهرها و روستاهای استان بخشیده است.

این دومین بارش موثر و فراگیر پاییزی در استان کرمانشاه به شمار می رود که موجب شده این روزها بسیاری از مردم بویژه کشاورزان دست شکر به سوی آسمان بلند کرده و بابت بارش رحمت الهی از پروردگارشان قدردانی کنند، بارش هایی که جان تازه ای به دشت ها و کوه ها بخشیده و مناظر و چشم اندازهایی دلنواز و روح بخش را پدید آورده است.

بارش شدید باران این برکت الهی که شادی را میهمان دل های مردم شهر و روستاهای این استان کرده است، گرد و غباری که از چند روز قبل به دلیل پدیده ریزگرد بر چهره این منطقه نشسته بود را زدود.

بارش شدید باران هرچند باعث خوشحالی مردم شد ولی طبق روال معمول موجب غافلگیری مدیریت شهری کرمانشاه شد به طوری که آبگرفتگی برخی خیابان ها و معابر موجب بروز ترافیک شدید شده و کمبود وسایل حمل و نقل عمومی نیز مشکلاتی را برای مردم در عصر روز گذشته و صبح امروز به وجود آورد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: هوای استان متاثر از سامانه بارشی حاکم در منطقه، ابری در بعضی ساعات با وزش باد و بارندگی، همراه با رعدوبرق و حتی رگبار پراکنده تگرگ بود.

سعید قاسمی افزود: بارش که در نیمه غربی، بخصوص منطقه اورامانات نمود بیشتری داشته پیش بینی شده است در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه گردد.

وی ادامه داد: در روزهای پنج شنبه و جمعه، با تضعیف شرایط ناپایدار، بارش در غالب نقاط استان، به شکل رگبارهای موقت باران، احتمالاً همراه با رعدوبرق خواهد بود که در اوایل روزهای مذکور، کاهش دمای هوا، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی، بویژه در مناطق سردسیر و معتدل، فراهم می‌کند.

قاسمی اضافه کرد: به دنبال این وضعیت، در روزهای شنبه تا اواخر وقت یکشنبه، به استثنای ابرناکی مختصر آسمان و گاهی اوقات وزش باد، پدیده قابل توجه دیگری برای سطح استان نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: همچنین، دمای هوای روزانه که امروز به طور محسوس کاهش می یابد؛ از امروز تا یکشنبه هفته آینده، به آرامی افزایش خواهد یافت و طی این مدت، حداقل دمای شبانه روندی رو به کاهش خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha