۲۵ آبان ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85292726
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۴۷۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه های عمومی قزوین 

قزوین - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین از اجرای ۴۷۰ ویژه برنامه فرهنگی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در استان خبر داد.

فاطمه محمد بیگی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار امسال هفته کتاب با عنوان "آینده خواندنی است" انتخاب شده است و در این راستا، برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی در حوزه کتاب و کتابخوانی در سطح کتابخانه های عمومی استان برای تمامی رده های سنی و اقشار جامعه در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: امسال نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار در استان داریم و قرار است در هفته کتاب سی‌ و یکم، نشست‌های تخصصی با موضوع کتاب و کتابخوانی را در این مناطق برگزار کنیم.

محمد بیگی با اشاره به طرح بخشودگی جرایم دیرکرد منابع در کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: اعضایی که منابع امانی‌شان شامل جرایم دیرکرد می‌شود، در صورتی که طی مدت زمان ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ ماه به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرایم دیرکرد خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در طرح "اهدای کتاب، اهدای دانایی" نیز علاقه مندان می‌توانند به منظور استفاده سایر شهروندان، کتاب‌های خود را به کتابخانه‌های عمومی اهدا و در سنت حسنه وقف کتاب سهیم شوند.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: این طرح در سال های گذشته در قالب‌های مختلف و در چند سال اخیر نیز با عنوان "اهدای کتاب، اهدای دانایی" به ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک کرده است.

این مسوول، از عضویت رایگان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی سراسر این استان نیز خبر داد.

وی با اشاره به عضویت ۵۹ هزار عضو در کتابخانه های عمومی استان قزوین، تصریح کرد: هم اکنون یک میلیون و ۵۴ هزار نسخه کتاب با موضوعات متنوع و متناسب با همه گروه‌های سنی مختلف برای استفاده مخاطبان در کتابخانه‌های استان وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان هفته کتاب را فرصتی برای یادآوری اهمیت مطالعه و کتابخوانی و توجه بیشتر مسوولان به ترویج این موضوع دانست، تاکید کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه نیازمند مشارکت همه اقشار، به خصوص متولیان امور فرهنگی است.

وی در ادامه به برنامه های تدارک دیده شده در این ایام پرداخت و افزود: حضور در مزار شهدا و ادای احترام به جایگاه رفیع شامه شهیدان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، برپایی کارگاه‌های آموزشی، روان شناسی و محافل ادبی و هنری، اهدای کتاب به ادارات، دستگاه‌ها، مدارس و ایستگاه‌های مطالعه، مسابقات کتابخوانی برای کودکان و بزرگسالان، ارتباط با رسانه‌ها و مردم، تولید مستند و معرفی کتاب در حوزه های مختلف رسانه ای و برگزاری برنامه‌های ویژه‌ دانش آموزان از جمله برنامه‌هایی هستند که در این ایام در مجموعه کتابخانه های عمومی استان قزوین انجام می شود.

قزوین دارای ۳۸ کتابخانه نهادی، ۲۰ کتابخانه مشارکتی و سه سالن مطالعه است که بیش از یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های آن وجود دارد.

۲۳ تا ۳۰ آبان ماه به عنوان هفته کتاب در ایران نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha