۲۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۳:۴۶
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85292724
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بایدن: رقابت میان آمریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود

 نیویورک – ایرنا- جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سانفرانسیسکو گفت: رقابت میان آمریکا و چین نباید به درگیری تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بایدن در ابتدای دیدار دوجانبه با رییس جمهور چین گفت: من فکر می‌کنم مهم است که من و شما به شکلی صریح، بدون سوء تفاهم‌ها یا ارتباطات نادرست، یکدیگر را درک کنیم.

رئیس جمهور آمریکا افزود که درک صریح او و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، ضروری است.

بایدن گفت رقابت میان آمریکا و چین نباید به سمت درگیری حرکت کند و افزود که دیدارهای گذشته او با شی "صادقانه، صریح و مفید" بوده است.

بایدن گفت: "مثل همیشه، هیچ جایگزینی برای گفتگوهای رودررو وجود ندارد. من همیشه گفتگوهایمان را ساده و صریح دانسته ام."

بایدن گفت که رهبران کشورها در قبال مردم خود مسئولیت دارند و باید با یکدیگر در مورد مسائل مربوط به تغییرات آب و هوا، مقابله با قاچاق مواد مخدر و مدیریت هوش مصنوعی با یکدیگر همکاری کنند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و شی جین پینگ رئیس جمهور چین خارج از یک عمارت به سبک معماری قدیمی در جنوب سانفرانسیسکو که در آن گفتگوها برگزار می شود، به گرمی با یکدیگر احوالپرسی کردند.

پیش از دیدار روسای جمهور دو کشور، چشم انداز اجلاس با دقت بین دو طرف مورد مذاکره قرار گرفته بود و نحوه استقبال رسمی کاملا هماهنگ شده بود.

بایدن به عنوان میزبان جلسه ابتدا از ساختمان خارج شد تا از شی جین پینگ استقبال کند. برای استقبال از رئیس جمهور چین یک فرش قرمز که در کنار آن سربازهای نیروی دریایی آمریکا حضور داشتند پهن شده بود و پرچم های هر دو کشور نیز به چشم می خورد.

خودروی مشکی رئیس جمهور چین در انتهای فرش ایستاد. رهبر چین با لبخند از خودرو خارج شد و رهبران دو کشور با هم دست دادند و هر کدام مچ یکدیگر را نیز گرفتند.

پس از این استقبال، بایدن و شی جین پینگ وارد ساختمان شدند و به هیچ سوال خبرنگاران پاسخ ندادند اما بایدن پس از نشست چهار ساعته با رئیس جمهور چین در جمع خبرنگاران حاضر شد و به برخی سوالات آنان پاسخ داد.

بایدن: جنگ زمانی پایان می یابد که حماس توان کشتن اسرائیلی ها را نداشته باشد

بایدن درباره جنگ میان اسرائیل علیه حماس نیز گفت جنگ زمانی پایان می یابد که حماس توان کشتن اسرائیلی‌ها را نداشته باشد.

رئیس جمهورآمریکا ادعاهای اسرائیل در خصوص بیمارستان الشفاء در نوار غزه را تکرار کرد و گفت که حماس با مخفی کردن مقر نظامی خود زیر بیمارستان مرتکب جنایت جنگی شد.

او همکاری گسترده قطر در مذاکرات آزادی اسرای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را اعلام کرد  و گفت که باید وقفه بشردوستانه کافی برای آزادی گروگانها در غزه وجود داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا در عین حال افزود  تمام تلاش خود را بری آزادی گروگانها به کار می گیرد.

بایدن همچنین گفت: به نتانیاهو گفتم که تشکیل دو دولت تنها راه حل مناقشه اسرائیل و فلسطین است و تاکید کردم  که اشغال دوباره غزه اشتباه خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت: «شی جین پینگ، (رئیس‌جمهوری چین) یک دیکتاتور است، او کشوری را اداره می‌کند که کشوری کمونیستی است و براساس شکلی از حکومت کاملا متفاوت از ماست.»

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha